تبریز؛

کمک 520 میلیارد ریالی مردم آذربایجان شرقی به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: مردم استان در 9 ماه سال جاری بیش از 520 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی در جمع خبرنگاران گفت: این کمک ها در قالب طرح های مختلف از جمله طرح کوثر برای تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، طرح طاها برای بیمه آتیه فرزندان ایتام و طرح شفا برای کمک به نیازهای درمانی مددجویان هزینه می شود.  
وی با اشاره به اینکه مردم استان در ماه محرم بیش از 40 میلیارد ریال در قالب طرح احسان حسینی به نیازمندان مساعدت کردند، گفت: در 9 ماهه سال جاری با مساعدت مردم خیر استان بیش از 78 میلیارد ریال صدقه جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.
دشتی با اشاره به اینکه نیکوکاران استان آذربایجان شرقی در قالب طرح کوثر 225 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند کمک کردند، از فعالیت 53 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و افزود: مردم استان در 9 ماهه امسال 135 میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کردند که این کمک ها بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با اعلام اینکه خیران استان 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در قالب طرح طاها و 3 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز در قالب طرح شفا کمک کرده اند، افزود: آذری های خیر در سال جاری بیش از 21 میلیارد ریال به جشن نیکوکاری کمک کردند.
تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی70 هزار خانوار است که از این تعداد 37 هزار خانوار به علت فوت سرپرست و 25 هزار خانوار به علت از کارافتادگی دایم سرپرست تحت پوشش هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار