تبریز؛

افزایش 6 درصدی صدقه در آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: آذری‌ها بیش از 50 میلیارد ریال صدقه در 6 ماهه اول امسال پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های جذب کمک‌های مردمی استفاده از صدقات است، اظهار داشت: صدقات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های درمانی، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال، عمران و مسکن مددجویی، امور فرهنگی و آموزش هزینه شده است.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال گذشته 48 میلیارد ریال صدقه از صندوق‌های صدقات استان جمع‌آوری شد.

دشتی با بیان اینکه ضریب نفوذ صنادیق کوچک صدقات در استان 34 درصد است، تصریح کرد: 371 هزار صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح معابر و منازل وجود دارد.

وی با تشکر از مردم خیر و نوعدوست استان خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی بازوی توانمند این نهاد در کمک به محرومان و مددجویان تحت حمایت این نهاد به حساب می آید.

دشتی با بیان اینکه مردم نیکوکار آذربایجان‌شرقی به دلیل اعتقادات دینی و کمک به همنوع خود در دادن صدقه پیشتازند،اظهار کرد: آذریها بیش از 50 میلیارد ریال صدقه در شش ماهه اول امسال پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال گذشته 48 میلیارد ریال صدقه از صندوق های صدقات استان جمع آوری شد،گفت: صدقه از مصادیق احسان است و به عنوان قرض به خداوند معرفی شده و برای آن آثار مادی و معنوی، دنیوی و اخروی بسیاری گفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی سیستم آنی پرداخت را شیوه ای جدید برای پرداخت آسان و سریع کمک های نقدی توسط مردم خیر و نیکوکار استان به کمیته امداد عنوان کرد و گفت: از طریق شماره گیری #041*1*8877* یا از طریق سامانه پیامکی(ارسال عدد یک به شماره 8877) امکان پرداخت انواع کمک های نقدی مانند صدقه،زکات، کمک به مسکن نیازمندان، پرداخت نذورات، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری، کمک به طرح اکرام ایتام، محسنین، شفاء، کوثر، طاها و تامین جهیزیه وجود دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار