ارزش مبادلات تجارتی ایران و عمان از یک میلیارد دلار فراتر رفت

وزیر بازرگانی و صنعت عمان با اعلام اینکه تبادل تجاری تهران-مسقط در سال 2016 از یک میلیارد دلار فراتر رفته است، درباره افزایش مبادلات بازرگانی در سال جاری میلادی ابراز امیدواری کرد.

ارزش مبادلات تجارتی ایران و عمان از یک میلیارد دلار فراتر رفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «تایمز آو عمان» گزارش داد: ارزش تجارت ایران و عمان در یکسال گذشته از یک میلیارد دلار فراتر رفته است. 

در این گزارش آمده است: علی بن مسعود بن علی السونیدی، وزیر بازرگانی و صنعت عمان در حاشیه مراسم نمایشگاه محصولات ایرانی در مسقط عمان با بیان اینکه تبادل تجاری بین ایران و عمان تا آخر اکتبر سال گذشته میلادی (2016) از یک میلیارد دلار فراتر رفته است، گفت: «انتظار داریم که مبادلات بازرگانی بین دو کشور تا پایان امسال (2017) افزایش یابد. 

وی گفت مبادلات تجاری بین دو کشور از 560 میلیون دلار در سال 2015 به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته میلادی رسید. 

وزیر بازرگانی و صنعت عمان افزود این نمایشگاه ایرانی به تدریج باعث تقویت روابط تجاری بین دو کشور خواهد شد. امسال انتظار می رود تبادل بازرگانی بین دو کشور به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یابد. 

السونیدی خاطرنشان کرد دو خط کشتی‌رانی راه‌اندازی شده بین بندر صحار و بندرعباس به فعالیت خود ادامه می دهد. 

سومین نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای ایران روز دوشنبه در محل نمایشگاه های شهر مسقط پایتخت عمان بدست علی بن مسعود بن علی السونیدی، وزیر بازرگانی و صنعت عمان، و محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت ایران، افتتاح شد.

نعمت زاده در این باره با بیان اینکه این نمایشگاه از دو نمایشگاه قبلی بهتر است، گفت:«این نمایشگاه نشانه گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور (عمان و ایران) است. ما امیدواریم فرصت خوبی برای مردم عمان بوجود بیاید تا به ایران سفر کنند و از ایران بازدید کنند.»

تجار ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه نیز گفتند مشتاقانه منتظر بهبود روابط تجاری با عمان بودند. 

در این نمایشگاه که از 23 ژانویه آغاز شده و تا 27 ژانویه ادامه دارد، بیش از 100 شرکت (ایرانی) حضور دارند که محصولات تولیدی دستی و ماشینی خود از جمله لوازم خانگی، دکوراسیون داخلی، فلزات، وسایل پزشکی و آزمایشگاهی، انواع فرش و فرآورده های نفتی و گازی، فراورده های پتروشیمی، تولیدات الکترونیکی، مصالح ساختمانی، لوازم یدکی خودرو، مواد شوینده، تولیدات غذایی و تولیدات کشاورزی را به نمایش می‌گذارند. 

در راستای ارتقا و توجه بیشتر به این نمایشگاه، برگزارکنندگان نمایشگاه، 24 ژانویه (امروز) مرکزی را برای دیدارهای دوجانبه تجار دو کشور ایجاد کردند که در آن تاجران دو کشور با همدیگر تعامل داشته باشند تا این اطمینان حاصل شود که شرکت های حاضر در این نمایشگاه می توانند از شبکه حداکثری استفاده کنند. 

نادر عباس، مدیرکل امور نمایشگاهی عمان و سازمان دهنده این نمایشگاه ایرانی، در این باره گفت: چنین نمایشگاهی به ترویچ محصولات با کیفیت بالای ایرانی کمک می کند و راه را برای توسعه آنها و نیز افزایش حضور تجاری آنها در بازارهای مشخص شده در عمان هموار می کند. همچنین برای بنگاه‌های کوچك و متوسط، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگانی که به دنبال افزایش کسب و کار خود و توسعه روابط تجاری خود هستند، فرصت خوبی خواهد بود. 

وی افزود: این اقدام همچنین راهی برای حمایت از طرح های دولت برای افزایش تجارت و بازرگانی و تقویت روابط اقتصادی بین عمان و ایران است. 

نمایشگاه محصولات ایرانی از 23 تا 26 از ساعت 10 صبح تا 1 ظهر و از 5 بعداز ظهر تا 10 شب به روی علاقه مندان باز است. در روز آخر و 27 ژانویه نیز ساعت بازگشایی نمایشگاه از ساعت 4 عصر تا 10 شب خواهد بود. 

این نمایشگاه با همکاری سفارت ایران و سازمان توسعه تجارت برگزار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار