سازمان ملل: به 8 میلیارد دلار کمک در سوریه نیاز داریم

سازمان ملل متحد اعلام کرد به هشت میلیارد دلار در سال کنونی برای تامین کمکهای لازم مردم سوریه نیاز خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد اعلام کرد به هشت میلیارد دلار در سال کنونی برای تامین کمکهای لازم به منظور نجات جان میلیونها سوری در داخل شهرهای ویران شده ، آوارگان و جوامع میزبان آنها در کشورهای همسایه نیاز خواهد داشت.   

سازمان ملل متحد بخش نخست درخواست خود را برای جمع آوری چهار میلیارد و 630 میلیون دلار برای پنج میلیون سوری که 70 درصد آنها زن و کودک هستند در کنفرانسی در هلسینکی مطرح کرد.  

این مبلغ برای ارائه غذا ، خدمات آموزشی ، حمایت بهداشتی و مسائل دیگر استفاده خواهد شد.  
درحال حاضر آخرین اقدامات برای مطرح کردن درخواستی جداگانه به منظور جمع آوری سه میلیارد و 400 میلیون دلار به منظور تامین منابع مالی عملیات بشردوستانه برای کمک به 13 میلیون و 500 هزار نفر داخل سوریه پس از گذشت شش سال جنگ ، درحال انجام است.  

استیون اوبراین مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نشستی خبری گفت : بحران انسانی در سوریه همچنان یکی از پیچیده ترین و خشونت‌بارترین بحرانهای جهان است.

تلاشها برای پایان دادن به منازعه سوریه تاکنون شکست خورده است.  

پس از دو روز مذاکره در آستانه ، ایران ، روسیه و ترکیه امروز سازوکاری را برای نظارت بر آتش بس و تضمین پایبندی کامل به آن اعلام کردند.  

اوبراین گفت : طبیعتا ما نگران بدتر شدن اوضاع هستیم ... حتی اگر از همین امشب صلح برقرار شود نیازهای انسانی داخل سوریه در دوره آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد گفت : پنج کشور لبنان ، ترکیه ، عراق ، اردن و مصر میزبان حدود پنج میلیون آواره سوری هستند «که رقمی حیرت آور» است و شمار کمی از آنها در اردوگاهها زندگی می کنند.
   
وی افزود :حتی اگر انتقال شمار زیاد سوریها به اروپا متوقف شود امیدوارم که همه درک کنند که بحران آوارگان سوری حل نشده است و تاثیر آن بر میلیونها نفر در جوامع میزبان ادامه خواهد داشت و همچنان بحرانی فاجعه بار خواهد بود.  

هنوز زود است که بگوییم هرگونه راه حل به افزایش آواره شدن مردم از شهرهای خود منجر خواهد شد یا آنها را به شهرشان باز می گرداند.  

گراندی اضافه کرد: ابهاماتی در خصوص روند سیاسی وجود دارد و همه امیدواریم در جهتی درست حرکت کنیم اما نمی توانیم قاطعانه چیزی بگوییم.  ما در گذشته شکستهایی را شاهد بودیم.

هلین کلارک مدیر برنامه توسعه ای سازمان ملل متحد گفت تامین راههای زندگی و بازگرداندن تاسیسات اساسی در سوریه در اولویت قرار دارد.   

وی اضافه کرد: حتی اگر راه حل سیاسی فردا به دست بیاید برای حمایت از روند ارائه کمکهای بشردوستانه برای کشوری ویران شده که 85 درصد ساکنان آن فقیر و میزان بیکاری به 50 درصد می رسد و تاثیر اقتصادی و اجتماعی شدیدی بر کشورهای همسایه دارد ، در آنجا باقی خواهیم ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار