یاسوج؛

اجرای 599 طرح اقتصادی و زیربنایی در کهگیلویه و بویراحمد

با هدف اجرای 599 طرح اقتصادی و زیربنایی در کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه ای بین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و استانداری این استان به امضا رسید .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازیاسوج؛رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هدف از اجرای این تفاهم نامه را توجهبه تولیدات، ایجاد اشتغال و کاهشبیکاری در این استان دانست و گفت: با اجرای این تفاهم نامه 3200 میلیارد تومانسرمایه گذاری خواهد شد و زمینه اشتغال 5 هزار 500 نفر مهیا میی شود .

آقای مخبر در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه در این تفاهم نامه 27 طرح اقتصادی، 17 مدرسه ، 13 مسجد و 10 مرکز بهداشت ساخته میشود گفت: برای آبرسانی به روستاهای این استان 19 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و همچنین به کمک بنیاد مسکن دو باب کتابخانه، دو دهنه پل، 500 مسکن محرومین احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان پایلوت در زمینه اجرایی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی معرفی شده است گفت: پیش بینی می شود با برنامه ریزی های انجام شده تا سه سال آینده رتبه بیکاری این استان به جایگاه 5 تا 6 کشور ارتقاء یابد.

مخبر افزود: ظرف سه ماه آینده برنامه ی مدونی تنظیم و یک تیم فعال برای اجرایی کردن این مهم در کهگیلویه و بویراحمد معرفی می شود .

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: اعطای تسهیلات 5 میلیون تومانی برای 100 نفراز زنان سرپرست خانوار در بخش کارآفرینی از دیگر طرح های این ستاد در کهگیلویه و بویراحمد است .

آقای نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت نیز با اشاره به اینکه تا کنون 70 طرح با سرمایه گذاری 87 میلیارد تومان و زمینه اشتغال 2 هزار 500 نفر در استان انجام شده است گفت: توانمند سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه های این بنیاد در کهگیلویه و بویراحمد است .

موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه بنیاد برکت خدمات مطلوبی در مناطق کمتر برخوردار به ویژه در یک سال گذشته انجام داده است گفت : محرومیت زدایی ،اشتغال و افزایش تولید از مهمترین رویکردبیناد برکت در استان بوده است .

وی گفت: 27 هزار نیروی بیکار در استان وجود دارد که با سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، پرورش گل محمدی، پتروشیمی، دام و طیور این آمار تا سه سال آینده کاهش چشمگیری خواهد داشت .

غلام محمد زارعی نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه محرومیت در این استان ذاتی نبوده بلکه عارضی است گفت:بیش از 4 بخش کمتر برخوردار در استان وجود دارد و به بیش از 20 مسجد به زیربنای هرکدام 200 متر مربع نیاز داریم .

عدل هاشمی نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ما باید زیرساخت ها را آماده و محرومیت ها را رفع نماییم و بعد به اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی بپردازیم.

وی افزود:اجرای طرح های عام المنفعه در شهرهای کمتر برخوردار ، ایجاد ایستگاه پمپاژ و بیمارستان در شهر چرام از جمله طرح هایی است که باید در حوزه انتخابیه اینجانب انجام شود .

حجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم با بیان اینکه در استان 15 نماز جمعه در حال برگزاری است گفت: 13 مصلی در این استان در حال ساخت است که برای تکمیل انها به اعتبار نیاز است.

آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی غنی اما نیازمند شکوفا شدن است گفت: کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از انقلاب مورد بی توجهی رژیم پهلوی قرار گرفت .

وی افزود: از مسئولان درخواست می شود با توجه به نرخ بیکاری در این استان سرمایه گذاری مطلوبی را انجام دهند و برای سرمایه گذاری خدمت به مردم را بیشتر از دستیابی به سود کلان مد نظر قرار دهند .

معاون عمرانی استاندار هم بااشاره به کمبود ها ومحرومیت های استان در بخش های زیر بنایی واقتصادی گفت:استان در زمینه توزیع شبکه فاضلاب جایگاه 29وگاز 17کشور است

پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد 25درصد نفت کشور را تامین می کند وبا احتساب این عدد در زمینه ناخالص رتبه 17کشور را دارد افزود: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نرخ مشارکت اقتصادی در رتبه 30 و در زمینه سهم منابع بانکی در کشور رتبه ی 31 کشور است .
وی از افتتاح جاده پاتاوه دهدشت تاسال 96خبر داد و گفت: با افتتاح این جاده فاصله بندر امام به اصفهان 200کیلومتر کاهش پیدا می کند

خانم رحمان پور مدیر امور بانوان استان هم خواستار اجرای طرح بیمه برکت در راستای پوشش دهی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان سرپرست روستایی به خصوص در زمینه تولید صنایع دستی و گیاهان دارویی و هزینه درمان زوج های نابارور شد.

انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.