یاسوج؛

پرداخت 21هزار میلیارد ریال وام از بانک های استان

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تسهیلات پرداختی اشتغالزایی توسط سیستم بانکی این استان افزون بر 21هزار و 627 میلیارد ریال بوده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ آیت ارمغانی گفت: این میزان تسهیلات پرداختی به 237هزار و 722 طرح اقتصادی و اشتغالزایی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در سطح استان پرداخت شده است.

وی گفت: میزان اشتغالزایی جدید این تعداد طرح و تسهیلات پرداختی نیز حدود 47 هزار و 350 نفر بوده است.

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از 50 درصد معادل 18هزار و 181 میلیارد ریال از این میزان در حوزه خدمات و مابقی نیز در بخش صنعت و کشاورزی بوده است.

ارمغانی سهم متقاضیان مرد از این میزان تسهیلات پرداختی را افزون بر 18 هزارو 181 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی همچنین میزان نرخ بیکاری فصلی در بهار سال جاری در استان کهگیلویه وبویراحمد را با چهار دهم افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.4درصد اعلام کرد.

وی ابراز داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ نرخ بیکاری فصلی در سال 95 سومین استان بعد از استان های کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری است.

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان نرخ بیکاری در این استان در سال 94 حدود 17.7 و نرخ بیکاری جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی نیز 29.1 درصد است.

ارمغانی ادامه داد: بر اساس آخرین برآورد آماری تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در استان کهگیلویه و بویر احمد 15 هزار و 654 نفر است.

وی بیان کرد: تعداد فارغ التحصیلان شاغل در این استان نیز 37 هزار و 331 نفر است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.