نسل جدیدی از پهپادها به ارتش روسیه تحویل داده می‌شود

نسل جدید هواپیماهای بدون سرنشین، که قابلیت اختلال‌اندازی در شبکه‌های اینترنت را دارند، به زودی وارد ناوگان هوایی ارتش روسیه می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روسیا الیوم، روزنامه روسی "ایزوستیا" از نزدیک بودن زمان ورود نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین به ارتش روسیه خبر داد.

به گزارش این روزنامه، این پهپادها -که در سوریه به صورت میدانی آزمایش شده اند- قادرند در شبکه اینترنتی "3g" و"4g" پارازیت ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، این پهپادها که "BBLE"  نامیده شده اند قادرند شبکه اینترنتی تلفن همراه را مختل کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین می توانند در امواجی که از مراکز اصلی و تقویتی اپراتورها فرستاده می شود اختلال ایجاد کنند و خود به صورت مکتوب یا تصویری پیام ارسال کند یا مانع ارسال پیام برای مدتی معین شود.

به گفته این روزنامه، هدف اصلی استفاده از این پهپادها، متوقف کردن عملکرد اپراتورها طی انجام عملیات نظامی است. بدین منظور این پهپادهای جدید به دستگاه های اختلاگر امواج مجهز هستند که تنها برای انجام یک عملیات قابل استفاده است و پس از انجام ماموریتش باید تعویض شود.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار