2 کارمند وزارت دفاع افغانستان به اعدام محکوم شد‌ند

وزارت دفاع ملی افغانستان از صدور حکم اعدام برای دو کارمند این وزارت خبرداد.

دو کارمند وزارت دفاع افغانستان به 'اعدام' محکوم شد‌ه‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در یک نشست خبری در کابل گفت که دادستانی در حال بررسی ۱۵۳۴ پرونده مختلف فساد وزارت دفاع ملی است.

آقای وزیری افزود: ۲۰۱۷ نفر طی این پرونده‌ها بازداشت شده که در این میان ۲۴۱ نفر افسر، ۲۵۲ بریدمل، ۲۹۳ سرباز و ۸ تن کارمند هستند.

به گفته‌ او دو نفری که محکوم به اعدام شده‌اند شامل این افراد هستند.

سخنگوی وزارت دفاع همچنین گفت که وزارت دفاع ملی از فساد ۶.۱ میلیارد افغانی در داخل این وزارت جلوگیری کرده است و به فرمان رییس جمهور غنی از این مقدار به هر منسوب ارتش ملی ۲۱ هزار افغانی پاداش داد.

آوا نوشت: این در حالی است که دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد افغانستان امروز(سه شنبه، پنجم دلو) در یک جلسه‌ی علنی دو تن را به اتهام غضب زمین‌های دولتی محکوم به حبس کرد.

شخص اولی به اتهام تخریب دیوار۳۵۰متری تصدی دولتی کاماز در ساحه "خواجه بغرا" کابل به پرداخت جریمه‌ی۳۰هزار افغانی و به اتهام غصب بیش از۱۸جریب زمین دولتی، به چهار سال حبس محکوم شد.

دادگاه همچنین حکم داد که این شخص زمین‌های غصب شده را دوباره به دولت بدهد.

این شخص متهم است که زمین‌های دولتی عضب کرده را به مردم فروخته است

متهم دوم در جلسه‌ی امروز دادگاه به اتهام غصب بیش از دو جریب زمین دولتی به دو سال حبس محکوم شد و مکلف دانسته شد که زمین‌های غصب شده را به دولت پس بدهد.

شیرآقا منیب، قاضی دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد افغانستان در جلسه‌ی امروز اعلام کرد که حکم این دادگاه نهایی نیست و متهمان حق استیناف (تجدید محاکمه) را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار