کرمانشاه؛

پرورش ماهی در قفس در 2 سد کرمانشاه

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در حال حاضر پرورش ماهی در قفس در 2 سد شهدای گمنام سرپل ذهاب و زاگرس گیلانغرب انجام می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سید فرزاد افضلی گفت:در حال حاضر پرورش ماهی در قفس در سد شهدای گمنام سرپل ذهاب با دارا بودن 10 باب قفس در حال انجام است و با انعقاد قراردادهای جدید، تولید آبزیان در این سد رو به افزایش است.


 افضلی ادامه داد:در سد زاگرس گیلانغرب نیز در 25 باب قفس پرورش ماهی در حال انجام است که اقدامات لازم جهت افزایش تعداد قفس های این سد در دست اقدام است و قراردادهایی در این خصوص منعقد شده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: پیگیر اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دو سد داریان پاوه و زمکان دالاهو که مصرف شرب ندارند، نیز هستیم.

افضلی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح پرورش ماهی در قفس از طرحهای اولویت‌دار و مورد تاکید در مقوله اقتصاد مقاومتی است، افزود: استان کرمانشاه در حال حاضر دارای چهار سد مخزنی غیر شرب شامل تنگ حمام سرپل ذهاب، زاگرس گیلانغرب، داریان پاوه و زمکان دالاهو می‌باشد که امکان پرورش آبزیان در قفس در آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در کاسه سدهای مذکور در شرایط آرمانی امکان تولید 2650 تن انواع ماهیان و اشتغالزایی جهت 370 نفر در یک بازه زمانی سه ساله فراهم می‌گردد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به مزایای پرورش ماهی در قفس داشت و افزود: سهولت در احداث و اجرا نسبت به استخرهای خاکی و بتونی، هزینه سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر آبزیان در واحد سطح و استفاده بهینه از منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی با توان تولید پایین از مزایای پرورش ماهی در قفس در کاسه سدها است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.