وقتی مخالفان سوری پایشان را از گلیمشان فراتر می‌گذارند؛

ادعای سخنگوی ارتش آزاد سوریه: ایران بخشی از راه حل سوریه نیست

سخنگوی ارتش آزاد سوریه مدعی شد ایران بخشی از راه حل سوریه نیست و نیروهای هوادار این کشور در سوریه اشغالگر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، "عصام الریس"، سخنگوی ارتش آزاد سوریه در اظهاراتی مدعی شد ایران بخشی از راه حل سوریه نیست و نیروهای هوادار این کشور در سوریه اشغالگر هستند.

وی در سخنانی مدعی شد: به ما از سوی روسیه وعده داده شد که آنها هرکاری خواهند کرد تا نقض آتش‌بس‌هایی که در وادی بردی و مناطق دیگر رخ داده، متوقف شود. در صورتیکه دولت سوریه از حمله به وادی بردی و مناطق محاصره شده مانند محجه و درعا دست بکشد، ما در مراحل آتی شرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهارات خود ادعا کرد: من از همان ابتدا گفتم معتقدم دولت سوریه و حتی ایران به دنبال آتش بس نیستند؛ چرا که این مسأله تنها راهی است که به آنها اجازه حمله به این مناطق و اجرای عملیات پاکسازی نژادی سازمان دهی شده را می دهد.

عصام الریس در ادامه تصریح کرد: ما بارها گفته ایم به راه حل سیاسی اعتقاد داریم؛ راه حل نظامی در سوریه موفقیت آمیز نبوده و غیرممکن است. ما امیدواریم روس‌ها به وعده‌های خود پایبند باشند. این بار ما وعده های زیادی را شنیدیم و منتظر هستیم ببینیم در واقعیت چه رخ خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: به ما وعده داده شد که زندانیان زن آزاد خواهند شد. روس‌ها وعده دادند به ما در آزادی زندانیان کمک خواهند کرد.

سخنگوی ارتش آزاد سوریه همچنین گفت: اکنون خبرهایی وجود دارد که شما از آن اطلاع ندارید. هم اکنون درگیری هایی میان ما و جبهه النصره در شمال سوریه وجود دارد؛ اما ما در خصوص النصره مادامی که خروج شبه نظامیان یا نیروهای خارجی اتفاق نیفتد، صحبت نخواهیم کرد. این تنها راهی است که بوسیله آن می توانیم اوضاع را برای متوقف ساختن تروریسم در سوریه آماده کنیم.

اظهارات سخنگوی ارتش آزاد سوریه در حال مطرح می شود که روز گذشته پس از پایان نشست آستانه، بیانیه‌ای پایانی صادر و در آن بر آغاز هرچه سریعتر مذاکرات سوریه تأکید شده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار