بوشهر؛

اجرا پروژه خط ریلی بوشهر با فاینانس خارجی

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای اجرای خط ریلی استان بوشهر پیگیری‌های لازم انجام شده است.

اجرا پروژه خط ریلی بوشهر با فاینانس خارجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمحمدحسن باستی بعدازظهر امروز در جمع مسئولان فرودگاه استان بوشهر با بیان اینکه این استان بسیار در اقتصاد کشور تاثیرگذار است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم در عرصه اقتصاد، صنعت و گاز در اقتصاد ملی تاثیر قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد گاز مصرفی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود خاطر نشان کرد: تولید بیش از 60 درصد گاز مصرفی کشور در پالایشگاه‌های پارس جنوبی  و صادرات بیش از 93 درصد نفت خام از جزیره خارگ از جمله ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است.

باستی  با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور است تصریح کرد: استان بوشهر با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خدادادی به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته شده که توجه به زیرساخت‌های آن از جمله در بخش فرودگاهی امری مهم و ضروری است.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های فرودگاهی بوشهر گفت: هر چند طرح‌های مهمی در این عرصه انجام شده ولی مردم این استان هنوز به مطالبات خود دست نیافته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح فرودگاه بوشهر در خارج از شهر بیان کرد: اجرای طرح فرودگاه جدید با امکانات و تجهیزات پیشرفته یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر است که طرح این مهم تدوین شده است.

معاون امور عمرانی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های بزرگراهی در استان بوشهر در حال اجراست خاطر نشان کرد: تمام محورهای اصلی استان بوشهر به بزرگراه تبدیل می‌شود که با تکمیل این پروژه‌ها این استان به عنوان سومین استان برخوردار از لحاظ جاده‌های بزرگراهی کشور معرفی می‌شود.

باستی از اجرای پروژه حمل و نقل ریلی در استان بوشهر خبرداد و گفت: اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور از مصوبات مهم دولت است که این طرح با  مشارکت 85 درصدی فاینانس خارجی و 15 درصدی اعتبارات منابع داخلی اجرا می‌شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.