استاندار بوشهر

اعتبارات بوشهر در لایحه بودجه سال ۹۶، ۵۰۶ میلیارد تومان است

استاندار بوشهر گفت: اعتبارات استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده با افزایش ۹.۵ درصدی از ۴۶۱ میلیارد تومان به ۵۰۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

ه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی سالاری بعداز ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با معتمدان، نخبگان، فعالان اجتماعی، اعضای شورای شهر و شهردار خورموج با بیان این این شهر از جایگاه مهمی در عرصه فرهنگی، دینی و مذهبی برخوردار است اظهار داشت: شهر خورموج با داشتن فقها، ادیب‌ها و شخصیت‌های مهم فرهنگی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است که سبب افتخار این استان و کشور است.

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه‌ای در شهر خورموج  ارتقا یافته است تصریح کرد: اعتبارات طرح‌های عمران شهری خورموج افزایش سه برابری نسبت به سه سال گذشته داشته که روند توسعه در این شهر تسریع داده است.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت سد دشت پلنگ و باغان در شهرستان دشتی افزود: برای اجرای این دو طرح 370 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که فاینانس خارجی آن نهایی شده و با تعیین بانک عامل، سرمایه‌گذاری در ساخت این سدها آغاز می‌شود.

سالاری با بیان اینکه دولت امسال 5 طرح در اولویت فاینانس خارجی قرار داده است گفت: دولت سه طرح نیروگاهی در استان‌های مختلف و 2 طرح سدسازی در  شهرستان دشتی در اولویت طرح‌های فاینانسی قرار داده که نشان از توجه دولت به این استان و شهرستان است.

وی با بیان اینکه با ساخت این سدها مشکل آب کشاورزی و آشامیدنی شهرستان دشتی برطرف می‌شود افزود: تامین اشتغال جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت و مسئولان است که در این راستا از ظرفیت‌های مختلفی استفاده می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان دشتی تصریح کرد: برای تقویت سفره‌های زیر زمینی و حل مشکلات آب کشاورزی اجرای طرح‌های آب‌خیزداری و آب‌خوان‌داری مورد توجه ویژه مسئولان استان بوشهر قرار دارد که در  شهرستان دشتی برای اجرای طرح‌ها 7 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

سالاری اجرای طرح‌های بوستان امید روستایی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها که با مشارکت دهیاران و روستائیان استان بوشهر اجرایی شده مورد استقبال همگانی قرار گرفته به گونه‌ای که زمین‌های مورد نیاز اجرای این بوستان‌ها از سوی ساکنان روستاها تامین شده است.

وی با تاکید بر مشارکت همه جانبه در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: این طرح در همه نقاط استان بوشهر اجرایی شده که مشارکت شهرداران، دهیاران، مسئولان در تشویق دانش‌آموزان و معلمان موفق و برجسته سازی این موفقیت امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر از افزایش اعتبارات عمرانی استان بوشهر خبرداد و با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات استان بوشهر 9.5 درصد افزایش یافته است گفت: اعتبارات استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده با افزایش 9.5 درصدی از 461 میلیارد تومان به 506 میلیارد تومان افزایش یافته است.

سالاری از تغییر  اعتبارات مناطق نفت‌خیز خبر داد و  افزود: با افزایش 2 درصد به 3 درصد اعتبارات مناطق نفت خیز  اعتبارات استان بوشهر جهش قابل توجهی می‌یابد.

وی بیان کرد: با تحقق این مهم اعتبارات استان بوشهر در سال آینده نسبت به امسال 2 برابر افزایش می‌یابد و به 850 میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.