اردبیل؛

افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: امسال تولیدات محصولات کشاورزی در استان ۲۲ درصد افزایش یافته که نشان از اهتمام ویژه تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛عدیل سروی در جلسه شورای ادارای در اردبیل اظهار داشت: امسال تولیدات محصولات کشاورزی در استان اردبیل 22 درصد افزایش یافته است که این تولید به بیش از 4 میلیون و 500 هزار تن رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و نشان از اهتمام ویژه تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به این‌که استان اردبیل در تولید 12 محصول کشاروزی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: مهمترین اهداف ما تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و منویات معظم رهبری است تا بتوانیم با اتکا به توان داخلی تولیدات خود را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خرید 602 هزار تن گندم در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: رکورد تولید و خرید گندم در استان اردبیل شکسته شد و این امر نسبت به سالهای گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است که امیدواریم وضعیت به همین منوال ادامه یابد.

سروی تصریح کرد: یکی دیگر از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید محصولات کم‌آب با صرفه اقتصادی بالا است که در این زمینه کشت زعفران، بادام‌زمینی و پسته در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات بسیار خوب و قابل قبولی انجام شده است.

وی از تولید بیش از 4 هزار تن بادام‌زمینی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در کشت زعفران و پسته نیز اقدمات خوبی انجام شده و در بیشتر شهرستانهای اردبیل کشت زعفران و بادام‌زمینی انجام می‌شود و خوشبختانه هم‌اکنون صنایع تبدیلی در استان اردبیل افزایش یافته و به بیش از یک میلیون تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.