اردبیل؛

استان اردبیل در مصرف سموم محصولات کشاروزی پایین ‌تر از میانگین کشور است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در کشور پایین ‌ترین مصرف سموم را در حوزه محصولات کشاروزی به ویژه سیب ‌زمینی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، میرجمال الدین پور پیغمبر در نشستی با تولیدکنندگان و کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی افزود: سلامت تولید و تهیه بذر در بخش‌ های مختلف بویژه سیب‌ زمینی یکی از رویکردها و اولویت‌های جدی در تقویت این حوزه است.

وی با بیان اینکه در بیشتر محصولات تولیدی بویژه سیب ‌زمینی استفاده از سموم در حد‌ مجاز و حتی پایین ‌تر از آن است، گفت: بررسی‌ های دقیق کارشناسان حفظ نباتات نشان می‌ دهد که استان اردبیل پایین ‌ترین مصرف سموم را در حوزه محصولات کشاروزی بویژه سیب‌ زمینی دارد به طوری که در نمونه ‌برداری ‌ها وضعیت استفاده از آفت ‌کش‌ ها، ‌نیترات و فلزات سنگین زیر خط مجاز و نرمال بوده است.

پورپیغمبر افزود: تلاش بر این است تا با تقویت نظارت‌ و نمونه ‌گیری ‌ها میزان مصرف سموم و کودها در تولید محصولات کشاورزی پایین آمده و کشاورز به صورت ارگانیک بتواند محصول کشاورزی تولید و روانه بازار کند.

وی رقم مصارف این سموم و کودها را کمتر از پنج درصد اعلام کرد و ادامه داد: کشاورز از منابع تولید بذر تا تولید محصول باید به مولفه‌ های سلامت توجه داشته باشد و زمینه را برای بهره‌ برداری ایمن برای هموطنان فراهم بیاورد.

استان اردبیل یکی از مناطق تولید محصولات کشاورزی می باشد، کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان اردبیل بشمار می رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.