قم؛

برنامه های هفته پرستار در قم تشریح شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور احترام به جایگاه پرستاران، امسال برنامه های روز پرستار، طی یک هفته و برای همه مراکز درمانی استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛دکتر مظفری،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: امسال به منظور ارج نهادن به مقام ارزشمند پرستاران، برنامه ها در طول یک هفته برگزار می شود تا بتوانیم از تمامی پرستاران قدردانی کنیم.

وی گفت: این برنامه ها از روز شنبه 9 بهمن ماه با شعار پرستار و تجدید بیعت با ولایت، آغاز می شود که در این روز جشن هفته پرستار در مرکز آموزشی درمانی ایزدی برگزار و همچنین با خانواده شهدا و ایثارگر گروه پرستاری نیز دیدار می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روز یکشنبه 10 بهمن با شعار پرستار، پژوهش و آموزش برنامه ها را دنبال خواهیم کرد که ابتدا جشن هفته پرستار در مرکز آموزشی درمانی حضرت زهرا(س)  برگزار و همچنین بازدید پرستاران از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

دکتر مظفری افزود: روزدوشنبه 11 بهمن، با شعار پرستار و مدیریت نظام سلامت خواهد بود که برگزاری جشن هفته پرستار در مرکز آموزشی درمانی نکویی، هدایتی فرقانی برپا و نشست دانش افزایی با حضور مدیران پرستاری و اعضا هیئت علمی با موضوع پرستار و مدیریت نظام سلامت نیز برگزار خواهد شد.

وی به چهارمین روز هفته پرستار اشاره کرد و گفت: این روز با شعار پرستار، سلامت و مراقبت معنوی خواهد بود که در ابتدا برگزاری جشن هفته پرستار در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی برگزار و پس از آن نیز نشست دانش افزایی و بازآموزی با عنوان سلامت و مراقبت معنوی برپا می شود، حضور در مسجد مقدس جمکران و قرائت دعای توسل نیز از دیگر برنامه های این روز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم پرستار و اقتصاد درمان در بستر اقتصاد مقاومتی را شعار روز پنجم هفته پرستار عنوان کرد و گفت: در این روز برگزاری جشن هفته در مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا را خواهیم داشت و پس از آن پرستاران در جلسه هم اندیشی با موضوع پرستار و اقتصاد درمان شرکت خواهند کرد، حضور پرستاران در برنامه غبار روبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

دکتر مظفری گفت: روز پنجشنبه 14 بهمن ماه با شعار پرستار و دفاع مقدس برنامه ها را دنبال خواهیم کرد که غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و همچنین برگزاری جشن هفته پرستار در مرکز آموزشی درمانی حضرت معصومه(س) را خواهیم داشت و عصر آن روز نیز پرستاران با حضور در حرم مطهر امام راحل با بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت خواهند کرد.

وی به روز جمعه 15 بهمن و روز پرستار اشاره کرد و گفت: این روز نیز با شعار پرستار، جامعه سالم، رسانه و فضای مجازی دنبال می شود که برگزاری جشن تجلیل از برگزیدگان جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم، مدیریت درمان تامین اجتماعی و مراکز خصوصی را خواهیم داشت و پس از آن پرستاران در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کرده و ایستگاه سلامت برای نمازگزاران برگزار خواهند کرد. برگزاری جشن روز پرستار توسط سازمان نظام پرستاری نیز از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور بهره گیری از نظرات علما و مراجع عظام تقلید، دیدار با این بزرگواران نیز برنامه ریزی شده تا بتوانیم بهره معنوی ببریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار