همدان؛

کولاک شدید در گردنه‌های استان همدان

معاون راهداری همدان با اشاره به کولاک شدید در گردنه‌های استان همدان گفت: بارش برف بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود و بهتر است مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کولاک شدید در گردنه‌های استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید پرورشی خرم اظهار داشت: بارش برف از عصر روز گذشته در محورهای همدان پایان یافت و از شب گذشته نیروهای راهداری تمامی محورهای غیرشریانی، اصلی، فرعی و شبکه روستایی را بازدید کردند.

وی افزود: بارش برف در 20 روستای شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و رزن بسیار شدید و سنگین بود که پاکسازی آنها با لودر امکان‌پذیر نبود و در حال حاضر بلدوزر برای برف‌روبی به این روستاها منتقل می‌شود.

پرورشی خرم با اعلام اینکه در راه‌های شریانی استان همدان مشکلی وجود ندارد و تردد روانی گزارش شده است گفت: گردنه‌های اسدآباد، همه‌کسی، گرین و بخشی از محور ملایر حدفاصل گنبد تا زاغه با کولاک شدیدی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه در گردنه گرین و همه کسی شاهد بارش برف هستیم عنوان کرد: خوشبختانه هیچ راهی مسدود نشده و تردد در محورهای استان همدان در دست انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: عملیات برف‌روبی و نمک پاشی در آزادراه همدان-ساوه انجام شده و مشکلی در تردد وجود ندارد ولی متاسفانه انجام ندادن عملیات برف‌روبی و نمک پاشی توسط استان همجوار مشکلاتی را برای همدان نیز ایجاد می‌کند.

پرورشی خرم با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مسئولان راهداری استان همجوار اقدامات برف‌روبی و نمک‌پاشی را در آزادراه همدان-ساوه انجام دهند گفت: بارها در این زمینه نامه‌نگاری انجام شده و مکاتبات آن نیز موجود است ولی تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی درباره استفاده از زنجیرچرخ در محورهای همدان نیز گفت: محورهای شریانی، اصلی و فرعی نیاز به زنجیرچرخ ندارد گردنه‌های استان همدان نیز مورد عملیات پاکسازی و برف‌روبی قرار گرفتند که نمی‌توان اعلام کرد تمامی محور نیازمند زنجیرچرخ است ولی باید همراه داشته باشند.

پرورشی خرم بیان کرد: بیشترین برف در محدوده شهرستان تویسرکان و گردنه اسدآباد به میزان بیش از 60 سانتی‌متر باریده است ولی خوشبختانه این امر سبب انسداد راه‌های شریانی نشده است.

معاون راهداری همدان اظهار داشت: مرکز اطلاع‌رسانی راه‌های استان همدان با شماره تماس 141 آمادگی لازم را برای ارائه اطلاعات راه‌های استان همدان دارد و از رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان همدان را دارند انتظار می‌رود قبل از آغاز سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 34 پایگاه راهداری با 580 نفر نیروی انسانی در سطح محورهای استان همدان در حالت آماده باش قرار دارند عنوان کرد: 280 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری از جمله برف‌روب، نمک پاش، لودر، گریدر و برف‌خور برای عملیات راهداری زمستانی امسال به‌کار گرفته شده است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار