ترامپ نخستین نطق هفتگی خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا ایراد کرد

رئیس جمهور آمریکا در نخستین نطق هفتگی خود تاکید کرد دولت وی خیلی پر انرژی کار را شروع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشنگتن اگزماینر، دونالد ترامپ در نخستین نطق هفتگی خود گفت: هموطنان من! یک هفته پیش بود که دولت ما مسئولیت های بزرگی را متقبل شد که شما یعنی مردم آمریکا به ما محول کردید. کارهای بیشتری طی روزهای آینده باقی مانده است اما من می خواهم شما را در جریان تازه ترین دستاوردهایمان تا این لحظه قرار دهم.

در نخستین روزهای کاری با روسای برخی از شرکت های برتر تولیدی و اصناف آمریکایی دیدار داشتم. پیام من واضح و روشن بود: ما می خواهیم محصولات را در داخل آمریکا تولید کنیم و می خواهیم از کارگران آمریکایی برای تولید این محصولات استفاده کنیم.

دونالد ترامپ افزود: از زمان انتخاب شدن من، بسیاری از شرکت ها اعلام کردند که دیگر مشاغل را به بیرون از کشورمان انتقال نمی دهند بلکه به جای این کار، اینگونه مشاغل را در داخل حفظ می کنند و به اشتغال زایی در همین جا در آمریکا اقدام می کنند.

وی تصریح کرد ما هر روز درحال محقق کردن وعده ای هستیم که به مردم آمریکا دادیم. در چند روز گذشته، من معدودی از اقدامات اجرایی را اتخاذ کرده ام تا برای ابطال و جایگزین کردن اوباماکر(طرح نظام درمانی اوباما) آماده باشیم. این کار نیاز به زمان دارد.

ترامپ خاطرنشان کرد خروج از پیمان همکاری های دو سوی اقیانوس آرام(T.P.P) برای این است که ما بتوانیم روی توافقنامه های تک به تک، مذاکره کنیم. توافقنامه هایی که از کارگران آمریکایی محافظت می کنند و اگر توافقنامه قبلی اجرا می شد معامله هایی اسفناک برای کارگران ما می بود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: شروع عملیات احداث خطوط لوله« کی استون» و« داکوتا اکسس»، درپی مذاکره مجدد درباره شروط، با این شرط است که خطوط در داخل آمریکا نصب شوند، با فولاد آمریکایی ساخته شوند و در اینجا تولید شوند. این یک دستور برای تسریع مجوزها برای زیرساخت های جدید و کارخانه های تولیدی جدید است. با شروع فوری دیوار مرزی و به منظور برخورد با شهرهایی که با مهاجران غیرقانونی برخورد نمی کنند و به آنها پناه می دهند، مهاجران دیگر ایمن نیستند. ما باید مراقب این وضع وحشتناک باشیم. این دولت کار خود را با انرژی شروع کرد و سرعت آن هم بی سابقه است. همه درباره این موضوع صحبت می کنند. ما این کار را با سرعت و هوشیاری انجام می دهیم. ما هرگز و هرگز از مبارزه به نمایندگی از مردم آمریکا دست نخواهیم کشید.




انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار