ارومیه؛

واگذاری414 هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی به اجرای طرح‌های کشاورزی

ازابتدای شروع به کار دولت تدبیر وامید 414 هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی برای اجرای طرحهای کشاورزی وغیر کشاورزی واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در جلسه بزرگداشت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی گفت: 414 هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های وابسته به کشاورزی و غیر کشاورزی در استان به تعداد 153 طرح از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تا کنون به متقاضیان واگذار شده است.

، محمود مظلومی با اشاره به اقدامات چهار ساله این مدیریت اظهارکرد: در این مدت عواید دولتی به میزان 120 میلیارد ریال به حساب خزانه‌داری کل از محل تغییر کاربری غیر مجاز و عوارض ماده دو و اجاره و فروش اراضی ملی وصول و واریز شده است .

وی افزود: علاوه بر آن، تعداد مجوز صادرشده در کمیسیون تبصره یک ماده یک برای اجرای طرح‌های غیر کشاورزی به تعداد سه هزار و 574 مورد و در سطح 177 هکتار بوده است .

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این مدت احکام دادگاه در زمینه قلع و قمع بنای غیر مجاز به تعداد 386 مورد و در سطح 45 هکتاربوده که اجرا و عملیاتی شده است.

مظلومی از نظارت و بازدید از روند اجرای طرح‌های مصوب در اراضی واگذاری به تعداد سه هزار و 60 مورد در سطح 20 هزار و 451 هکتار خبر داد و بیان کرد: علاوه بر آن، تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی به مساحت شش هزار و 309 هکتار صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در چهار ساله گذشته، خلع ید اجرا شده در اراضی واگذاری به تعداد 99 مورد و به مساحت بیش از یک هزار و 132 هکتار انجام شده است.

این مسئول از وصول 1756 مورد گزارش به سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت ازاراضی کشاورزی در آذربایجان غربی از ابتدای افتتاح سامانه 131 در استان تا کنون خبرداد و خاطر نشان کرد: از آذر ماه سال 94 این سامانه در مدیریت امور اراضی استان آغاز به کار کرده است که تعداد 1104 مورد از این گزارشات واصله به این سامانه مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان بوده است.

مظلومی با بیان این مطلب اظهارکرد: این سامانه با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده است و آماده دریافت هر گونه گزارش و اطلاعات همو طنان در این خصوص است .

وی اضافه کرد: نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز و گشت های ویژه برای حفظ اراضی از اهداف راه اندازی سامانه ارتباط مردمی و گشت ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان است.

مظلومی همچنین اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون قلع و قمع بنا اجرا شده به استناد احکام صادره قطعی 89 مورد در سطح 4.5 هکتار و به استناد تبصره 2 ماده 10 به تعداد 24 مورد در سطح 1.5 هکتار در طی نه ماهه سال جاری است .

وی با بیان اینکه از مجموع گزارشات واصله به این سامانه 386مورد مشاوره در خصوص انجام تغییر کاربری به مردم ارائه شده است ، ادامه داد: مردم در سراسر استان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.