تامین حقوق شهروندی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی

فرماندار شهرستان دیر گفت: تامین حقوق شهروندی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی است.

تامین حقوق شهروندی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه اعتماد صبح دوشنبه در کارگروه صیانت از حقوق شهروندی شهرستان دیر با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: دهه فجر فرصتی برای انتقال آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان خدمات دولت یازدهم به مردم است.

وی، تامین حقوق شهروندی را از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی دولتی و نیمه‌دولتی و شرکت‌های خصوصی برشمرد و اظهار داشت: حقوق شهروندی برگرفته از قانون اساسی است که اگر جامعه قانون مدار باشد رضایت در جامعه حکم فرما خواهد شد.

اعتماد با بیان اینکه رضایت مندی، نشاط و شادابی در جامعه یکی دیگر از دستاوردهای تحقق حقوق شهروندی است، تصریح کرد: بهترین مسیر برای دفاع از حقوق شهروندی گذاشتن احترام به قوانینی است که در اختیار ما قرار دارد.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در نهادینه‌سازی حقوق شهروندی، گفت: رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان کارگروه صیانت از حقوق شهروندی می‌توانند در آگاه‌سازی جامعه به حقوق خود نقشی تاثیر گذار داشته باشند.

حمزه اعتماد، همکاری تمامی بخش‌های حاکمیتی مرتبط با حقوق شهروندی را ضروری برشمرد و افزود: همه دستگاه‌های دولتی و طیف‌های مردمی در اجرایی شدن قوانین و حقوق شهروندی در جامعه مسئول هستند و باید تلاش شود تا شاهد دستاوردهای اجرایی و راهبردی آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.