دشتی اردکانی مطرح کرد؛

با تصمیم مجلس بر ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: با تصمیم مجلس بر ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید شد.

با تصمیم مجلس بر ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی كانون سردفتران و دفترياران محمدرضا دشتی اردکانی رئيس كانون سردفتران و دفترياران ساعاتی پيش اعلام كرد، كميسيون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به شكايت كانون سردفتران و دفترياران در رابطه با  نقل و انتقال خودرو روز گذشته به اجرای ماده 29 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگی جهت جلوگيری از خسارت به مردم رأی داد و بر الزام ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأكيد كرد.

وی گفت: با رأی نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی در كميسيون اصل 90 سند نقل و انتقال خودرو كمافی‌السابق در دفاتر اسناد رسمی تنظيم می‌شود تا از بروز خسارت به خريداران جلوگيری گردد.

دشتی اردکانی تاكيد كرد: در صورت عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی پس از تعويض پلاک از نظر قانون خريدار مالك خودرو نخواهد بود و براساس قانون و رأی روز گذشته كميسيون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگه صادره از سوی مراكز تعويض پلاک تنها بر مالكيت پلاک دلالت دارد، نه مالكيت خودرو.

 وی با بيان اينكه چنانچه خريدار به برگه تعويض پلاک اكتفا كند در نقل و انتقال بعدی با مشكل روبه‌رو خواهد شد، گفت: تمامی هزينه‌های پرداخت نشده اعم از هزينه دفترخانه و ماليات و حقوق دولتی به گردن خريدار می‌افتد و نه تنها هنگام فروش اين خودرو حضور فروشنده قبلی هم در دفترخانه ضروری است، بلكه ناگزیر است اين هزينه‌ها را نيز متقبل شود.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران در صورت بروز مشكلاتی از اين دست طرفين معامله ناگزير هستند، برای حل و فصل مشكلاتشان به مراجع قضايی مراجعه كنند و اين موضوع با عدم تنظيم سند رسمی به كرات اتفاق می‌افتد، کما اینکه بنا به گفته اداره راهنمايی و رانندگی، اين ارگان سالانه 400 هزار پاسخ استعلام را به مراجع قضايی می‌دهد و اين به آن معناست كه دستكم 400 هزار فقره پرونده به دليل عدم رعايت قانون و عدم تنظيم سند رسمی خودرو در دفاتر اسناد رسمی در مراجع قضائی شكل می‌گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۸:۳۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
هزاران نفر توانایی پرداخت هزینه انتقال سند در دفترخانه راندارند در کشورهای همسایه سند کاغذی حذف شده و‌کلا یک کارت صادر میشود و فقط در محل پلیس انتقال میشود فقط با هزینه تقریبی یکصد هزار تومان برای کلیه ماشین ها نه مثل دفترخانه که هر مدل سال ساخت ونوع ماشین فرق میکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ثبت سند خودرو چیزی جز دوشیدن اموال مردم در پی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
قادر
۲۱:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
هر خودرو یک پلاک و تعویض پلاک منسوخ شود مردم راحتتر هستند
آخرین اخبار