اتحادیه اروپا در مسیر جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر

اتحادیه اروپا تا سال 2020، 20 درصد سوخت مورد نیازش را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کند.

اتحادیه اروپا در مسیر جایگزینی انرژی‌ها یتجدید پذیر به جای سوخت فسیلی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا در مسیر دستیابی به هدف خود برای تأمین 20 درصد از انرژی مورد نیازش از سوخت‌های تجدیدپذیر تا سال 2020 است. البته انگلیس، ایرلند و لوکزامبورگ هنوز از برنامه عقب هستند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد 16.4 درصد سوخت مصرفی سال 2015 را انرژی تجدیدپذیر تشکیل داده است. این کمیسیون اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید تلاش‌های خود برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این بخش را دو برابر کنند و انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل و نقل را کاهش دهند.

مقامات اتحادیه اروپا با نگرانی از اینکه دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا-ممکن است کشورهای عضو این اتحادیه را از برنامه مبارزه با گرمایش جهانی زمین خارج کند در تلاشند روابطشان را با چین افزایش دهند.

کمیسر امور انرژی و آب و هوای اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «علی‌رغم بی‌ثباتی‌های جغرافیای سیاسی اخیر؛ اروپا باید همچنان به برنامه خود برای رسیدن به انرژی پاک ادامه دهد و با چین و دیگر کشورهای موثر در این برنامه همکاری کند».

براساس توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015، اتحادیه اروپا باید گازهای گلخانه‌ای را نسبت به سال 1990، 40 درصد کاهش دهد. همچنین قرار شد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز تا سال 2030، 27 درصد افزایش یابد.

اروپا قصد دارد وابستگی به واردات انرژی از روسیه را کاهش دهد. استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد، زیست توده، انرژی آبی و خورشیدی باعث صرفه‌جویی 17 میلیارد دلاری در واردات سوخت‌های فسیلی در سال 2015 شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار