فردا از دو ماهواره سنجشی و مخابراتی توسط رییس جمهوری رونمایی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره برداری از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات و رونمایی دو ماهواره توسط رییس جمهوری خبر داد.

فردا از دو ماهواره سنجشی و مخابراتی توسط رییس جمهوری رونمایی می شود
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محمود واعظی که امروز صبح در بوشهر و در جمع خبرنگاران درباره برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار است فردا (چهارشنبه) طی مراسمی با حضور رییس جمهوری از دو ماهواره رونمایی می شود که یکی از آنها ماهواره مخابراتی و دیگری ماهواره سنجش از دور است.

وی با بیان اینکه این پروژه بسیار مهم فردا با حضور رییس جمهوری افتتاح شود، افزود: همچنین بهره برداری از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه مبارک فجر انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به هماهنگی های گسترده ای که برای اجرای پروژه دولت الکترونیک میان دستگاه های اجرایی انجام شده است، تصریح: در این پروژه بسیار وسیع تعداد 1400 خدمت را در 14 خوشه تقسیم شد تا با از طریق اتصال به مراکز تبادل اطلاعات بتوانیم خدمات دولت الکترونیک را در سراسر کشور ارایه دهیم.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور همچنین از افزایش شبکه انتقال داده کشور و شبکه پهن باند خبر داد و میزان سرمایه گذاری پروژه هایی که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد بیش از 1650 میلیارد تومان است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید از افزایش 45 درصدی صادرات به روسیه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر ساخت 4 واحد نیروگاهی با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و برقی کردن راه آهن گرمسار - اینچه برون با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلار ، بازار خوبی برای صادرات لبنیات، میوه جات و سبزی جات به روسیه پیدا کردیم که تاکنون بسیاری از استان ها در حال صادرات محصولات گلخانه ای خود هستند.

منبع: روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار