محسنی‌بندپی خبر داد؛

لزوم فراگیر بودن آموزش به کودکان در روستا و حاشیه شهرها

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید آموزش به کودکان جامع و فراگیر بوده و تنها مختص به شهرها نباشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم نواختن زنگ انقلاب، با یاد و گرامی داشت ایام دهه فجر اظهار داشت: امروزه نحوه آموزش توسط مربیان در مهدهای کودک تنها آموزش تئوری و صرف نیست، بلکه تمام تلاش آن‌ها بر این است که بتوانند شیوه و سبک درست زندگی را به کودکان بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه معنای تلاش سازمان بهزیستی باتوجه به نام آن برای بهتر زیستن و ارزش نهادن به فرهنگ و سرمایه انسانی است، افزود: با نگاهی به کشورهای پیشرفته می‌بینیم که یک حلقه‌ای ایجاد شده که در آن افراد از رفاه، آسایش برخوردارند و فرهنگ و سرمایه‌اجتماعی آنان رو به افزایش است که دلیل آن نیز ایجاد برنامه‌ریزی از همان ابتدای تولد برای شهروندان است.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: باید ظرفیت پذیرش نقدپذیری و فرهنگ‌پذیری را در خود افزایش دهیم و به همین دلیل باید در مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس طوری کودکان آموزش ببینند که به عنوان یک انسان واقعی و مسئولیت‌پذیر بار آیند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در حال‌حاضر در جامعه ما کار تعاملی و نقش‌پذیری ضعیف است و به جای اینکه تمام هدف ما بهینه و اثربخش باشد، بیشتر توجه ما به منیت بوده که باید این نقص برطرف شود.

وی اضافه کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی برای مهدهای کودک برنامه‌ریزی هایی شد که از فضای آموزش صرف خارج شوند و از طریق اسباب‌بازی و بازی موضوع رشد کار دسته‌جمعی نهادینه شود.

محسنی‌بندپی اذعان کرد: مسأله بهبود تغذیه، جامعه‌پذیر بودن، تقویت روحیه و افزایش حس اعتماد‌به‎نفس و خودباوری توسط انجام کارهای گروهی و عملی در کودکان بالا می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فراگرفتن موضوعی با انجام کار عملی به خوبی در ذهن می‌ماند در صورتی که در آموزش تئوری صرف این‌گونه نیست، ادامه داد: در شهرها به دلیل وضعیت مناسب اقتصادی دسترسی خانواده‌ها برای بردن کودکان خود به مهدهای کودک راحت‌تر بوده و دغدغه خاصی ندارند اما در حاشیه شهرها و روستاها این‌گونه نیست.

وی خاطر نشان کرد: در بحث آموزش کودکان برای اینکه جزیره‌ای عمل نشود و این موضوع و برنامه‌ی جامع، فراگیر و سیستمی برای کشور باشد، بر این اساس با توجه به رصد وضعیت در حاشیه شهرها و روستاها راهکاری که در کشور فنلاند اجرا شده را پیاده‌سازی کردیم که روستا و حاشیه‌نشینان قسمتی از منزل خود را به صورت مهدکودک کوچکی آماده کنند که در این طرح کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی به این افراد ارایه می‌شود.

محسنی بند پی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، بیان داشت: هدف ما این است که از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود که در این راستا به دنبال ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل هستیم تا از آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد، خشونت و ارتکاب جرم پیشگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: اقداماتی که برای ایجاد نشاط، تقویت روحیه و همچنین افزایش حس اعتماد‌به‌نفس که لازم است در مهدهای کودک صورت گیرد تا در آینده افردای متکی به خود بار آیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار