المیادین: ترامپ در حال ایجاد هرج و مرج و ضربه زدن به منافع آمریکاست

طوفان‌های مخالفت با رئیس‌جمهور جنجال برانگیز آمریکا داخل و خارج این کشور را درنوردیده است.

المیادین: ترامپ در حال ایجاد هرج و مرج و ضربه زدن به منافع آمریکاست
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه المیادین گزارش داد: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور جدید آمریکا با شعار مقابله با هرج و مرج و جلوگیری از آسیب رسیدن به این کشور، در حال ایجاد هرج و مرج و ضربه زدن به منافع آمریکاست. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره هرج و مرج ناشی از صدور فرمان های اجرایی دونالد ترامپ گفت: دونالد ترامپ می گوید هدفش دور نگه داشتن آمریکا از هرج و مرج هولناکی است که اروپا و جهان شاهد آن است. اما در واقع خودش باعث ایجاد هرج و مرج شده است. تظاهرات این بار در کشورهای خاورمیانه نیست، بلکه در شهرهای مختلف آمریکاست. 

طوفان های مخالفت با رئیس جمهور جنجال برانگیز آمریکا داخل و خارج این کشور را درنوردید. جمهوریخواهان، دموکرات ها و فعالان حقوق بشر و کشورها و سازمان های منطقه ای و بین المللی احساس می کنند باید به سیلی ترامپ پاسخ دهند. همه احساس می کنند ترامپ با نادیده گرفتن قواعد بین المللی و انسانی، به آنها اهانت کرده و امنیت آمریکا را فراتر از هر چیز دیگری قرار داده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: ترامپ ممکن است باعث طرح شکایت های قضایی از سوی افراد یا کشورها ضد آمریکا شود، در متن فرمان خود به عبرت های حوادث یازدهم سپتامبر اشاره کرد. این مسئله به سرعت تابعیت عاملان این حوادث را به ذهن می آورد که بیشتر آنها از عربستان بودند. اما چرا در فرمان ترامپ، عربستان مستثنی شده است؟ بعضی از ناظران به فعالیت شرکت خصوصی ترامپ در بعضی از کشورهای منطقه از جمله امارات اشاره می کنند که این کشور هم از فرمان او مستثنی شده است. آیا این موضع ترامپ با قانون جاستا در تناقض نیست؟ موضع ترامپ درباره این قانون چیست؟ ترامپ می گوید به هیچ کسی اجازه نخواهد داد به آمریکا آسیب برساند. شاید همین مسئله باعث شده است او فرمان های اجرایی پی در پی صادر کند تا نیازی به مصوبه کنگره نداشته باشد. ترامپ در تصمیمات خود حتی فراتر از سازمان های امنیتی آمریکا عمل می کند و تفسیر خاص خود را از تروریسم دارد. 

احتمال شکایت از فرمان اجرایی ترامپ در دادگاه عالی آمریکا و بررسی تطابق آن با قانون اساسی این کشور وجود دارد. پدیده ترامپ، یادآور جرج بوش پسر است که به نام گرفتن انتقام برای آمریکا دو جنگ به راه انداخت. ترامپ ممکن است در این تصمیمات خود تا کجا پیش برود؟ صداها در آمریکا در برابر ترامپ بلند شده است که سیاست او را در کوتاه مدت برای این کشور خطرناک می دانند و تاکید می کنند این سیاست ها به ائتلاف های واشنگتن ضربه خواهد زد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار