کاخ سفید: توافق دولت اوباما با استرالیا برای پذیرش "مهاجران ایرانی" باید دوباره بررسی شود

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد توافق آمریکا و استرالیا در مورد پذیرش مهاجران بار دیگر مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

کاخ سفید: توافق دولت اوباما با استرالیا برای پذیرش به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "شان اسپایسر"، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد دولت جدید آمریکا بار دیگر توافق صورت گرفته با استرالیا را درمورد پذیرش یک هزار و 250 مهاجر مستقر در جزایر " نائورو" و "پاپوآ گینه‌نو"، مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.

به موجب توافقی که میان استرالیا و دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، صورت گرفت، واشنگتن در ماه‌های پایانی سال گذشته پذیرفت، مهاجرانی را که اغلب دارای میلت‌هایی از افغانستان، ایران و عراق بوده و در جزایر حاشیه استرالیا سکنی داده شده‌اند را به آمریکا منتقل کند. استرالیا نیز پذیرفت میزبان تعدادی از مهاجران السالوادور، گواتمالا و هندوراس باشد.

با توجه به سیاست دونالد ترامپ در قبال مهاجران و فرمان اخیر وی درباره ممنوعیت ورود شهروندان 7 کشور مسلمان (ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان) به خاک آمریکا، اجرایی شدن توافق فوق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

"شان اسپایسر" در این باره گفت: بخشی از توافق مربوط به این موضوع می‌شود که ما باید درمورد مهاجران وارد شده از استرالیا هم تحقیقات و بررسی کافی همانند دیگر متقاضیان مهاجرت به آمریکا انجام دهیم. بدون شک در این مورد بسیار دقیق خواهیم بود و بررسی کاملی انجام می‌دهیم.

"ترامپ" یکشنبه هفته جاری اطمینان داده بود به توافق صورت گرفته با استرالیا پایبند خواهد بود؛ اما هنوز درباره چگونگی پذیرش این مهاجران با توجه به فرمانی که خود صادر کرده، توضیحی ارائه نداده است.

" مالکوم ترنبول "، نخست‌وزیر استرالیا، امروز اعلام کرد، مذاکراتی با طرف‌های آمریکایی صورت گرفته و از این پس اتباع استرالیایی با گذرنامه یکی از هفت کشور مورد اشاره در فرمان ضدمهاجرتی ترامپ از این قانون مستثنی هستند.

ترنبول در این باره گفت: سفیر استرالیا در آمریکا طی تماسی با من اعلام کرد موفق شده است با مذاکراتی که انجام داده است، اتباع استرالیایی را از فرمان اخیر ترامپ مستثنی کند.  وی همچنین اطمینان داد تضمین قابل قبولی از کاخ سفید دریافت کرده است که بر اساس آن، دارندگان گذرنامه استرالیایی بدون توجه به محل تولدشان و یا داشتن تابعیت دوگانه کشورهای مذکور، می‌توانند مانند گذشته و بدون هیچ منعی به آمریکا سفر کنند.

هنوز اظهار نظری از سوی مقامات آمریکایی درمورد این ادعا، ارائه نشده است. 

حدود یک هزار و 161 زن، کودک و مرد مهاجر در جزایر "مانوس" و " نائورو" زندگی می‌کنند و حدود 1000 مهاجر دیگر نیز در اردوگاه‌های داخل استرالیا در انتظار دریافت مجوز اقامت هستند. هنوز مشخص نیست آمریکا با انتقال چه تعداد از این مهاجران به کشور موافقت خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار