هشدار مایکل مور: آمریکا در آستانه یک کودتا قرار دارد

فیلمساز معروف آمریکایی هشدار داد "دونالد ترامپ" و نزدیکان وی کشور را به سمت کودتا پیش می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "مایکل مور"، فیلمساز و روزنامه‌نگار معروف آمریکایی، اعلام کرد: "دونالد ترامپ" و کسانیکه وی برای دولت جدید خود انتخاب کرده، در حال پیش بردن آمریکا به سمت یک کودتا هستند و خودشان از درک این موضوع عاجزند.

"مور" که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا برنده شدن "دونالد ترامپ" را پیش‌بینی کرده بود، به مطلب نوشته شده در روزنامه نیویورک‌تایمز درمورد "استیو بنن"، مشاور ارشد ترامپ، اشاره کرد و در حساب کاربری توییتر خود نوشت: اگر هنوز فکر می‌کنید وقوع کودتا در قرن 21 ممکن نیست، لطفا از تفکر خود دست بردارید.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارش اخیر خود به این نکته اشاره کرده بود که چگونه یک سمت مهم در ارتباط با شورای امنیت ملی کشور که تا به حال به وسیله ژنرال‌های ارشد اداره می‌شد، اکنون در اختیار استیو بنن قرار گرفته است.

مایکل مور هشدار خود را بلافاصله پس از آن مطرح کرد که "سالی ییتس"، دادستان کل موقت آمریکا، به دستور ترامپ از این پست اخراج شد. مخالفت "ییتس" با فرمان جدید ترامپ درباره ممنوعیت ورود شهروندان 7 کشور اسلامی به آمریکا دلیل اصلی اخراج وی بود. وی از وکلای وزارت دادگستری درخواست کرد از فرمان ترامپ دفاع نکنند. البته دولت ترامپ اعلام کرد ضعف "ییتس" در حفاظت از قوانین مرزی و ناتوانی در رسیدگی به موضوع مهاجران غیرقانونی دلیل اخراج وی بوده است.

دونالد ترامپ روز جمعه فرمانی را امضا کرد که به موجب آن شهروندان 7 کشور ایران، سوریه، عراق، لیبی، یمن، سودان و سومالی طی 90 روز آینده اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
سلام اینهمه امریکا در کشورهای دیگر کودتا کرد حالا در امریکا کودتا بشود چه اشکالی دارد
آخرین اخبار