بیرجند؛

آموزش ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار در طرح ملی خادم

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار استان در طرح ملی خادم آموزش می بینند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛دکتر خامسان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در فاز نخست این طرح، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان های بیرجند، فردوس، طبس، قاین و نهبندان زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح خادم در استان افزود:این طرح چندین ماه در سال گذشته به صورت پایلوت اجرا شده و این نام به صورت نمادین انتخاب و به معنای خانواده آماده در مخاطرات است.

دکتر خامسان با بیان اینکه قرار است این طرح بر مبنای آموزش اجرایی شود،گفت:

در این طرح مبنای آموزش همگانی که از وظایف جمعیت هلال احمر است دیده شده و به دنبال این هستیم که‌ به هدف"شعار هر خانواده یک امدادگر "برسیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اهداف کلی برنامه خادم افزود:هدف کلی این برنامه جلب مشارکت خانواده ها برای یادگیری و یاددهی جهت تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات است.

وی گفت:جلب مشارکت خانواده‌ها برای یادگیری و یاد‌دهی جهت تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات از دیگر اهداف اصلی این برنامه است.

دکتر خامسان افزود:در واقع جامعه هدف اصلی در برابر خادم، خانواده‌ها هستند که‌ داوطلبان جمعیت هلال احمر با مراجعه به درب منازل آنان شاخص‌های آمادگی در برابر مخاطرات را به آنان آموزش می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان شعار داوطلبان خادم را «ما خدمات را پیش مردم می بریم» و « خانواده آماده، جامعه آماده » دانست و اظهار کرد:در طرح ملی خادم 2 هزار و 300 خانوار در استان آموزش خواهند دید.

وی گفت:بر‌اساس این طرح قرار است در سال جاری 250 هزار خانوار در سطح کشور آموزش ببینند و تا سال 1400 کل خانواده‌هایشان آموزش عالی طرح خادم را دریافت کنند.

دکتر خامسان با اشاره به اینکه این طرح به صورت گام به گام با اولویت مناطق آسیب‌پذیر در تمام استان اجرا خواهد شد،افزود: 2 مرحله نخست آن در بهمن و اسفند ماه امسال اجرا می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار