قم؛

۱۵ بهمن آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران استان قم

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: پذیرش طلاب در این مرکز از ۱۵ بهمن‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) آغاز می‌شود و تا دهم اسفند ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم ، محمود خالقی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: نظام آموزش در حوزه‌های علمیه خواهران شامل سطح دو، سه و چهار است که پذیرش در سطح دو از طریق ورودی‌های دیپلم و دوره متوسطه اول انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طلاب حوزه‌های علمیه که دارای مدرک دیپلم هستند ۱۹۰ واحد درسی را در این سطح می‌گذرانند و برای ورودی‌های با مدرک سیکل نیز ۲۶۶ واحد درسی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه شیوه تحصیل در سطح ۲ حوزه به صورت تمام وقت و پاره وقت است، افزود: در حال حاضر در کل کشور ۳۹۴ مدرسه سطح ۲ داریم که پذیرش در این سطح آزمون کتبی ندارد و با مصاحبه اخلاقی، رفتاری و سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پذیرش در سطح  ۲ و ۳حوزه‌های علمیه خواهران از میان افرادی که مدرک تحصیلی حوزوی دارند انجام می‌گیرد، گفت: طلاب سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران  ۹۵ تا ۱۰۵ واحد درسی را می‌گذرانند و امسال در سطح سه با ۱۲ رشته در سراسر کشور به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری پذیرش داریم.

خالقی اضافه کرد: پذیرش در سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران شامل آزمون ورودی و مصاحبه علمی و رفتاری است و در حال حاظر ۵۷ مدرسه داریم که سطح سه را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ مدرسه سطح چهار در ۷ استان فعالیت می‌کند، عنوان کرد: طلاب سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران ۸۰ واحد درسی را می‌گذرانند و در حال حاضر برای سطح ۴ یا همان مقطع دکتری در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی پذیرش داریم که همه واحدها بصورت حضوری ارائه می‌شود.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران ۷۴ هزار نفر در سطوح مختلف مشغول به تحصیل هستند و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران را بیشتر اساتید خانم تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از ۱۵ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم اسفندماه ادامه دارد،‌ اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir ثبت نام کنند.

خالقی عنوان کرد: در مجموع در چند ساله اخیر تا کنون از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی ۳۴ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و  ۶۶۷ نفر مربوط به سال ۹۵ بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته مجموع ثبت نام کنندگان در مقطع سطح دو ۲۵ هزار نفر بود که چهار هزار نفر پذیرش شدند و در سطح سه نیز ۳ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که ۱۵۰۰ نفر پذیرش شدند و در سطح چهار نیز ۳۷۲ نفر ثبت نام کردند که ۱۳۲ نفر پذیرش شدند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنانش از ابلاغ ضوابط مربوط به ایجاد گروه­‌های آموزشی در مدارس علمیه خواهران خبر داد و با تأکید بر اهمیت تشکیل‌ این گروه­‌ها گفت: گروه‌های آموزشی، زمینه ساز تغییر و تحول علمی در آموزش حوزه‌های علمیه می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تشکیل گروه‌های آموزشی، گفت: براساس مصوبه ۶۲۴ شورای عالی حوزه­‌های علمیه، تشکیل‌ گروه‌های آموزشی در مدارس سطح ۳ و ۴ الزامی است. البته تشکیل این گروه‌ها در مدارس سطح ۲ به صورت اختیاری مورد تأکید مرکز است و مطابق شرایط تعریف شده در ازای تشکیل این گروه‌ها برای مدارس امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

خالقی عنوان کرد: انجام بخش عمده‌ای از فعالیت‌های علمی مدارس و نظارت بر نحوه اجرای برنامه آموزشی، از وظایف گروه‌هاست.

وی تصریح کرد: اگر در بعضی از مدارس شرایط برای تشکیل گروه‌های آموزشی فراهم نباشد، این گروه‌ها تا فراهم شدن شرایط در مدیریت‌های استانی تشکیل می‌شوند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران سال گذشته برای اولین بار جشنواره علمی اساتید را با عنوان «الگوهای برتر تدریس ادبیات عرب» آغاز کرد و امسال نیر دومین جشنواره با عنوان «الگوهای برتر تدریس احکام، فقه و اصول» در حال برگزاری است.

خالقی گفت: همچنین المپیادهای علمی برای طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه و چهارمین مرحله برای طلاب سطح ۳ حوزه‌های علمیه خواهران نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار