کارشناسان سازمان ملل دستور ترامپ را نقض حقوق بین‌الملل خواندند

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند دستور اجرایی دونالد ترامپ درخصوص ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا نقض حقوق بین الملل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از ژنو به قلم استفان نبهای نوشت: کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کردند دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا نقض حقوق بین الملل است و ممکن است باعث شود افرادی که از پناهندگی در آمریکا منع می شوند ، به کشورشان بازگردند و در آنجا با شکنجه روبرو شوند.

دستور اجرایی ترامپ در زمینه محدودیت مهاجرت باعث خشم بین المللی ، حتی در میان متحدان آمریکا ، شده و سردرگمی مسافران را در پی داشته است. دادخواست هایی در سه ایالت آمریکا برای جلوگیری از این دستور اجرایی ترامپ ارائه شده است. در این دادخواست ها آمده این اقدام نقض تضمین های قانون اساسی در زمینه آزادی مذهبی است.

کارشناسان سازمان ملل متحد در بیانیه ای از دولت ترامپ خواستند از افراد فراری از جنگ و شکنجه محافظت کند و به اصل عدم تبعیض بر پایه نژاد ، ملیت و مذهب پایبند باشد. 

در این بیانیه آمده است : آمریکا نباید آوارگان را مجبور به بازگشت کند. چنین دستور کاملا تبعیض‌آمیزی برپایه ملیت افراد است و باعث بدنام شدن بیشتر جوامع مسلمان می شود. سیاست اخیر آمریکا درخصوص مهاجرت همچنین افراد را در معرض خطر بازگردانده شدن و روبرو شدن با شکنجه و دیگر رفتارهای غیر انسانی قرار می دهد.

این کارشناسان مستقل شامل گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در امور مهاجرت ، امور حقوق بشر ، ضد تروریسم ، ضد شکنجه و همچنین احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور آزادی مذهبی است.

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه اعلام کرد تبعیض علیه افراد بر پایه ملیت آنها اقدامی غیر قانونی است.

این کارشناسان سازمان ملل متحد همچنین ابراز نگرانی کردند افرادی که به آمریکا سفر می کنند ممکن است برای مدت نامحدودی بازداشت و در نهایت بازگردانده شوند.

آنها در گزارش خودشان همچنین از واشنگتن خواستند به وظایف بین المللی توافق شده خود در زمینه پناه دادن به افراد فراری از جنگ  و شکنجه عمل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۰:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
دوران جنگ گذشت که کشورها باهمدیگر جنگ کونند ، هرکشوری برای خوداش شیاطنی در خاک خوداش دارد وباید آن را نابود کونند
آخرین اخبار