کاهش هزینه‌های امنیتی ژاپن برای خرید جنگنده‌های آمریکایی

ژاپن هزینه‌های امنیتی این کشور را به نفع خرید جنگنده‌های اف-35 آمریکا حدود 100 میلیون دلار کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دولت ژاپن تصمیم گرفت برای خرید جنگنده‌های آمریکایی اف-35، در بودجه جدید امنیتی این کشور حدود 100 میلیون دلار کاهش هزینه را بگنجاند.

مقامات این کشور ماه دسامبر تصمیم گرفتند جنگنده اف-35 را به عنوان جنگنده نسل آینده ژاپن خریداری کنند. در ابتدا قیمت هر یک از این جنگنده‌ها حدود 123 میلیون دلار تخمین زده شده بود؛ اما پس از آنکه آمریکا تصمیم گرفت به دلیل کاهش بودجه دفاعی فروش این جنگنده‌ها را به تعویق اندازد، قیمت‌ها افزایش یافت.

جنگنده‌های اف-35 ساخت شرکت "لاکهید مارتین" آمریکا است و جایگزین ناوگان چهل ساله اف-4 ژاپن خواهند شد. هزینه خرید هر یک جنگنده‌های جدید حدود 138 میلیون دلار تعیین شده است.

لاکهید و پنتاگون هنوز اظهارنظری درمورد کاهش احتمالی هزینه جنگنده‌های اف-35 ارائه نداده‌اند تا ژاپن بتواند تعداد بیشتری از این جنگنده‌ها را خریداری کند. اما سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مذاکرات با مقامات ژاپنی در این باره ادامه دارد.

"جیمز ماتیس"، وزیر دفاع آمریکا، در اولین فرمان خود، دستور تحقیق در مورد جنگنده فوق پیشرفته و پنهان‌کار اف- 35 را صادر کرد. این تحقیقات پیرامون هزینه ساخت هواپیمای مذکور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار