یاسوج؛

نتایج طرح تحول سلامت در مناطق محروم ملموس است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتایج و دستاوردهای طرح تحول سلامت به‌خوبی برای مردم مناطق محرومی همچون این استان رضایت‌بخش و قابل ملموس است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ سید موسی خادمی در دیدار صمیمی با پرستاران بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در گفت: مقوله سلامت تا قبل از آغاز اجرای طرح تحول، مورد غفلت واقع شده بود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با اهدای گل، این روز را به پرستاران این بیمارستان آموزشی و درمانی تبریک گفت و از نزدیک با برخی دغدغه‌ها و مشکلات فراروی این قشر زحمت کش و فداکار آشنا شد. 

وی یادآور شد که امروزه موضوع سلامت که از خواسته‌های راهبردی نظام و همواره مورد تأکید رهبری فرزانه انقلاب بوده به یکی از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر وامید تبدیل شده و موجی از رضایتمندی و امید را در بین آحاد مردم به وجود آورده است. 

وی تصریح کرد که لبخند رضایت مردم از اجرای این طرح عظیم در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مشهود است و بسیاری از چالش‌ها و مشکلات انباشت شده از قبل به‌ویژه در حوزه مشکلات مالی و پرداخت از جیب بیماران کم‌بضاعت و فقیر این استان مرتفع شده است. 

با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب بیماران ازجمله در مناطق محروم از 40 درصد به حدود 6 درصد کاهش‌یافته است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مسئولان و مردم ارجاع روزافزون بیماران به استان‌های همجوار به دلیل نبود امکانات، تجهیزات و پزشکان متخصص بود. 

وی افزود که شمار بیماران ارجاعی از این استان به استان‌های همجوار از 30 نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت اینک به حدود 6 نفر به ازای این میزان رسیده است. 

خادمی اجرای طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را مثبت ارزیابی کرد و گفت که این استان از مجموع هفت بسته خدمتی در این طرح، در پنج مورد آن از میانگین کشوری بالاتر است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف مورد نیاز به صورت تمام وقت جذب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی این استان در طول سه و نیم سال گذشته شده‌اند. 

وی اظهار داشت که 70 درصد از مجموع 233 پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی استان به صورت تمام وقت مشغول انجام خدمات درمانی هستند. 

خادمی تصریح کرد که افزایش دستگاه‌های سی تی اسکن در این استان از 2 مورد به چهار مورد، راه اندازی سه مرکز آی سی یو نوزادان در سه شهر دوگنبدان، یاسوج و دهدشت و اضافه شدن 80 ساختمان ملکی خانه بهداشت در روستاها از دیگر دستاوردهای بهبود زیرساخت‌های درمانی سه سال اخیر بوده است. 

وی گفت که البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه سلامت به‌ویژه در بیمارستان‌ها فاصله زیادی وجود دارد. 

خادمی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای 83 درصدی تا تیرماه سال آینده بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه درمان در این استان و شهر یاسوج مرتفع خواهد شد. 

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج نیز گفت که این بیمارستان با حدود 260 تخت فعال دارای 400 پرستار است. 

فرزاد وفایی اظهار داشت که یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی پرستاران عدم پرداخت معوقات حقوقی و کارانه آنان است که این مهم نیز به پرداخت حق بیمه بیمارستان‌ها از موسسه‌های بیمه‌ای گره خورده است. 

وی تصریح کرد: میزان بدهی بیمه‌های پایه به این بیمارستان افزون بر 240 میلیارد ریال است که تسویه آنها نقش مهمی در ایجاد انگیزه کارکنان و خدمات رسانی بهتر به مردم خواهد داشت. 

وفایی با بیان اینکه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج بیشترین تعداد تخت‌های ویژه در سطح بیمارستان‌های استان را ظرف 2 سال گذشته داشته است، گفت: 42 تخت در این مدت به تعداد تخت‌های ویژه این مرکز درمانی اضافه شده است. 

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) گفت: تعداد تخت‌های ویژه درمان مرکز درمانی از 18 تخت در سال 92 اکنون به 60 مورد رسیده است. 

وی تعداد تخت‌های فعال بیمارستان امام سجاد (ع) را نیز افزون بر 220 تخت اعلام کرد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.