مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اعلام کرد:

افزایش 100 درصدی تولید پراکنده برق/ یک درصد کاهش در تلفات شبکه برق

متولی‌زاده گفت: طی سه سال گذشته 215 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط برق منطقه‌ای خراسان در سه استان تحت پوشش انجام شده است.

افزایش 100 درصدی تولید پراکنده برق/ یک درصد کاهش در تلفات شبکه برقبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار داشت: طی 3 سال گذشته 1200 مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه انتقال وفوق توزیع برق خراسان افزوده شده است و در طی همین مدت 257 کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع احداث و جمعاً با هزینه‌ای بالغ بر 215 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی به عملکرد این شرکت در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اشاره کرد و ادامه داد: از سال 1392 تاکنون در استان‌های خراسان 8.85 مگاوات نیروگاه بادی نصب شده که این میزان در مقایسه با سالهای مشابه قبل بالغ بر 30 درصد رشد داشته است.

متولی زاده همچنین ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در استان را 2500 کیلو وات عنوان کرد و اظهار داشت: در سه سال قبل از دولت یازدهم 43 کیلووات نیروگاه خورشیدی منصوبه داشته‌ایم.
 
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در خصوص اتوماسیون نمودن پستهای برق اظهار داشت: از سال 1392 تا کنون 51 پست برق به سیستم اتوماسیون مجهز شده‌اند که در سال‌های قبل از آن در این زمینه اقدامی صورت نگرفته بود همچنین با اجرای طرح ذخیره سازی عملیاتی در دولت تدبیر و امید نیز 285 مگاولت آمپر صرفه جویی به همراه داشته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه ای خراسان در خصوص تولید پراکنده اظهار داشت: 100 مگاوات ظرفیت تولید پراکنده در استان‌های خراسان داشته‌ایم که درمقایسه با سه سال قبل از آن، صد در صد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص تلفات شبکه برق در استان‌های خراسان اظهار داشت: در 3 سال گذشته میزان تلفات شبکه برق با حدود یک درصد کاهش نسبت به دوره قبل به 8.91 درصد رسیده است.
 
متولی زاده  به عملکرد شرکت برق منطقه ای خراسان در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری 135 مگاولت آمپرتوسعه در ظرفیت پستهای فوق توزیع داشته‌ایم و همچنین 106 کیلومتر طول خطوط فوق توزیع نیز افزایش یافته است.

وی طراحی و تولید نرم افزار سیستم اسکادای ملی برای اولین بار در کشور و نصب آن در دیسپاچینگ فوق توزیع پشتیبان این شرکت (RDC شمال) و دیسپاچینگ پشتیبان کشور در زنجان همچنین طراحی و تولید نرم افزاربومی اتوماسیون پست‌ها (DCS) برای اولین بار در کشور و نصب آن در پست 132 کیلوولت کوهستان را از جمله اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان عنوان کرد.

متولی زاده افزود: اتوماسیون پست‌ها و شبکه فوق توزیع برق و توزیع، ساده سازی و بهینه‌سازی پست‌ها، ساخت تونل انرژی به میزان 12 کیلومتر و مدیریت با تمرکز بر اجرای طرح ملی ذخیره عملیاتی را از دیگر اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال 1395 عنوان کرد.

وی ادامه داد: این شرکت با حمایت از یک شرکت دانش بنیان قرارداد طراحی وساخت سوئیچگیر GIS 132 کیلوولت را منعقد نمود که با ساخت آن، ایران به‌عنوان یکی از معدود کشورهای سازنده این تجهیزات دردنیا قرار خواهد گرفت.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان داشت: 6 طرح عملیات اجرایی آن با اعتبار 567 میلیارد ریال آغاز خواهد شد و 9 پروژه در سطح استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با هزینه 947 میلیارد ریال عملیات احداث آن به پایان و به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار