اهواز؛

ارائه 150 درخواست جدید برای تشکیل سمن ها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان از ارائه 150 درخواست جدید برای ثبت تشکل های مردم نهاد به استانداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریف مخمل زاده، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در سال 92 تعداد تشکل های مردم نهاد ثبت شده 80 مورد بوده اظهار کرد: هم اکنون تعداد سمن های ثبت شده در فرمانداری ها و استانداری به 480 مورد رسیده است.

وی افزود: هم اکنون نیز 180 درخواست جدید برای ثبت تشکل های مردم نهاد به استانداری ارائه شده که در حال بررسی هستند.

مخمل زاده افزایش تعداد سمن ها را از سیاست های دولت و هدف از این اقدام افزایش مشارکت اجتماعی در خوزستان و زمینه سازی برای حضور اجتماعی و انجام فعالیت های فرهنگی اجتماعی، کوچک کردن دولت و واگذاری امور به مردم بیان کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بر تقویت اعضا و عضوگیری سمن ها تاکید نمود.
این مقام مسئول همچنین از برگزاری سه کارگاه آموزشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای کارشناسان و نمایندگان تشکل های مردم نهاد در خوزستان خبر داد.

مهرداد شریف مخمل زاده اظهار داشت: یکی از این کارگاه های آموزشی مختص کارشناسان سمن های فرمانداری هاست تا با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد آشنا شوند و کارگاه های دیگر نیز برای 150 نفر از اعضای تشکل های مردم نهاد است که با هدف آموزش کار تشکیلاتی و آشنایی آن ها با حوزه های اجتماعی و فرهنگی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی را توانمندسازی سازمان های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: قرار است نمایندگان سازمان های مردم نهاد از همه حوزه ها در آن ها شرکت کنند.

گفتنی است در این کارگاه ها قوانین و مقررات سمن ها؛ آمایش فرهنگی و نقش سمن های خوزستان؛ و ضرورت کار تشکیلاتی مطرح و بررسی می گردد.

سازمان مردم نهاد یا سمن‌ (NGO) به سازمانی اشاره می کند که به طور مستقیم بخشی از ساختار دولت محسوب نمی شود اما نقش مهمی به‌عنوان واسطه بین فرد‌فرد مردم و قوای حاکم ایفا می کند.

بسیاری از سازمان های مردم نهاد غیر انتفاعی هستند. بودجه این سازمان ها از طریق کمک های مردمی یا سازمان های دولتی تامین می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.