گوگل ملزم به جاسوسی از کاربرانش در خارج از آمریکا شد

یک قاضی آمریکایی، شرکت گوگل را ملزم کرد ایمیل‌هایی را که در سرورهای این شرکت در خارج از آمریکا ثبت شده است، در اختیار پلیس فدرال قرار دهد.

گوگل ملزم به جاسوسی از کاربرانش در خارج از آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی آمریکایی روز یکشنبه شرکت گوگل را ملزم کرد ایمیل‌هایی را که در سرورهای این شرکت در خارج از آمریکا ثبت شده است، در اختیار اف‌بی‌آی قرار دهد.

در اقدامی مخالف با آن چه دادگاه استیناف فدرال آمریکا در خصوص شرکت مایکروسافت رای داد، قاضی توماس ریوتر، در ایالت فیلادلفیای آمریکا اظهار داشت ارسال ایمیل‌های موجود در سرورهای خارج از کشور با هدف بررسی آن ها از سوی پلیس فدرال آمریکا، اقدامی غیرقانونی نیست.

این قاضی مدعی شد تحقیق در مورد اطلاعات این ایمیل‌ها به منزله نقض حق مالکیت پیام‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد هر چند دسترسی گوگل به اطلاعات الکترونیکی ثبت شده در سرورهای خارج از کشور به خودی خود نقض حریم شخصی افراد به شمار می آید، در واقع این انتشار ایمیل ها در آمریکاست که نقض حریم شخصی به شمار می آید.

به دنبال صدور این حکم، مسئولان گوگل اعلام کردند درخواست تجدید نظر داده‌اند.

ماه ژوئیه گذشته، یک دادگاه استیناف در نیویورک حکمی صادر و در آن تاکید کرد شرکت مایکروسافت، یا هر شرکت آمریکایی دیگر آمریکایی مجبور نیست اطلاعات ثبت شده در خارج از کشور را به دستگاه قضایی امریکا منتقل کند؛ اما چهار تن از قضات همین دادگاه از دادگاه عالی و کنگره آمریکا خواستند مانع از اجرای حکم این دادگاه شوند.

 به گفته قضاتی که موافق دسترسی به ایمیل ها هستند، حکم دادگاه استیناف نیویورک به امنیت ملی امریکا ضربه می‌زند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار