تحویل 20 فروند جنگنده روسی سوخو به چین تا سال میلادی آینده

روسیه 20 فروند جنگنده سوخو-35 را در سال جاری میلادی و سال 2018 به چین تحویل خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رسمی ارتش چین؛ یک منبع آگاه در مرکز همکاری‌های نظامی خارجی روسیه اعلام کرد این کشور در سال جاری میلادی دومین محموله جنگنده‌های سوخو-35 را به چین تحویل می‌دهد. این محموله شامل 10 فروند هواپیمای جنگنده سوخو می‌شود و تحویل 10 فروند دیگر از این نوع به سال 2018 موکول شده است.

نخستین محموله جنگنده‌های روسی شامل 4 فروند سوخو بود که در اواخر سال 2016 به چین تحویل داده شد. چین و روسیه خواستار گسترش و تحکیم روابط دوجانبه به ویژه در بخش‌های امنیتی و نظامی هستند. هر دو کشور در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای گسترش روابط راهبری با یکدیگر به کار بسته‌اند.

چین و روسیه در سال 2015 یک سند همکاری به منظور خرید 24 فروند جنگنده سوخو امضا کردند که ارزش آن حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده شد. در این سند همکاری قید شده است جنگنده‌های روسی در بازه زمانی سه ساله به چین تحویل داده شوند.

قرارداد امضا شده، علاوه بر تحویل هواپیماها شامل خدمات دیگری از جمله تعمیر و نگهداری جنگنده‌ها و پشتیبانی فنی موتور آنها نیز می‌شود.

سوخو-35 دارای شعاع نبرد 1600 کیلومتری است و از جمله جنگنده‌های مافوق نسل چهارم به حساب می‌آید. چین نخستین خریدار خارجی این نوع جنگنده است. 

برخی گزارش‌ها حاکیست، روسیه در سند همکاری دیگری توافق کرده است برای نخستین بار شش سامانه موشکی اس – 400 را به چین تحویل دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار