اردبیل؛

برخورداری 342 خانواده زندانی از خدمات حمایتی در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۴۲ خانواده زندانی در قالب ۸۷۴ نفر از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ حسین دشتی در نشست مشترک با مدیرعامل انجمن زندانیان، رئیس زندانو دبیر ستاد دیه استان اردبیل اظهار داشت:هم اکنون 342 خانواده زندانی در قالب 874 نفر از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند که امسال بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال مستمری به خانواده‌های زندانی تحت حمایت پرداخت شده است تا آنان بتوانند بخشی از نیازهای اساسی خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه طبق 35 سرفصل کاری کمیته امداد به مسائل خانواده‌های زندانی رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم کمیته امداد در راستایارائه خدمات حمایتی به اقشار آسیب پذیر تحکیم بنیان خانواده است تا آنان بتوانند در کنار سایر افراد جامعه به زندگی خود ادامه دهند.

دشتی بیان کرد: امسالبیش از یک میلیارد و 307 میلیون ریال در قالب وام محکومان در اختیار زندانیان واجد شرایط قرار گرفته است تا زمینه‌های آزادی آنان فراهم شود و18 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که برای اولین بار دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراندند، از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: وام محکومان با هدف آزادی زندانیان نیازمند و آبرومندی که قادر به تامین مبلغ محکومیت خود نیستند،به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود که تعامل و ارتباط هرچه بیشتر کمیته امداد و ستاد دیه استان می‌تواند مشکلات و آسیب‌های ناشی از حبس زندانیان جرائم غیر عمد را تا حد بسیاری در بین خانواده‌های آنان کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی همه جانبه سازمان زندان‌ها، ستاد دیه و کمیته امداد می‌تواند امور آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد از زندان را تسهیل و تسریع بخشد، گفت: بسیاری از محکومان مالی با حداقل بدهی و عدم توانایی در پرداخت آن در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند که با همیاری خیران می‌توانیم زمینه‌های آزادی آنان را فراهم کنیم.

دشتی اظهار کرد: آزادی سرپرستان خانوار که به علت محکومیت مالی زندانی هستند موجب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود و با آزادی یک زندانی که با جرائم غیرعمد دوران محکومیت خود را می‌گذراند می‌توان خانواده‌ای را از بسیاری معضلات و گرفتاری‌های ناشی از فقدان سرپرست خانوار نجات داد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با تاکید بر لزوم مساعدت و مشارکت خیران و نیکوکاران برای دستگیری و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: کمیته امداد با تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های زندانی و ارائه تسهیلات به محکومان مالی در راستای رفع مشکلات آنان تلاش می‌کند که با هم افزایی خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم گام‌های موثرتری را دراین زمینه برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.