اردبیل؛

خودکفایی مددجویان استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: براساس طرح پالایش خانواده‌های تحت حمایت، سالانه ۱۰ درصد از مددجویان خودکفا شده از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ حسین دشتی پیش از ظهر امروز در شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت:امدادگران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان باید بسیار فراتر از حد انتظار عمل کنند چرا که ما وظیفه داریم به بهترین نحو ممکن مشکلات اقشار آسیب پذیر را رصد کنیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و کمک‌های خیران پاسخگوی تمامی نیازهای آنان باشیم.

دشتی گفت: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان را فراهم کنیم که براساس طرح پالایش خانواده‌های تحت حمایت، سالانه 10 درصد از مددجویان خودکفا شده از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند و 5 درصد به منظور بهره‌مندی از خدمات حمایتی تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه به منظور جذب حداکثری مساعدت‌های مردمی به دنبال برقراری ارتباط موثر با خیران هستیم، افزود: از طریق تبلیغات موثر و کارآمد، جلب رضایت خیران و مشارکت دوسویه با نیکوکاران تلاش داریم کمک‌های مردمی را تا حد بسیاری افزایش دهیم.

وی تامین مسکن و ایجاد سرپناه مناسب برای خانواده‌های تحت حمایت را یکی از خدمات راهبردی کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: این نهاد تلاش دارد مشکل مسکن خانواده‌ها را تا سه سال آینده رفع کند تا بخش مهمی از زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی آنان برای خودکفایی فراهم شود.

دشتی بیان کرد: به منظور کاهش تصدی‌گری و چابک سازی کمیته امداد مدیریت مراکز نیکوکاری به خیران محلات واگذار شده و بر این اساس رسیدگی به امور نیازمندان محلات با محوریت مراکز نیکوکاری و خیران و بدون دخالت کمیته امداد انجام می‌شود تا رفع مشکلات اقشار بی‌بضاعت بیش از پیش تسریع و تسهیل یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.