اردبیل؛

تولید ۸۶۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان اردبیلی

معاون کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال قالی‌بافان تحت پوشش این نهاد بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ مترمربع فرش تولید کردند که ارزش ریالی فرش‌های بافته شده بیش از ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی طرح‌های قالی‌بافی مددجویان کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: امسالقالی‌بافان تحت پوشش این نهاد بیش از 8 هزار و 600 مترمربع فرش تولید کرده‌اند که ارزش ریالی فرش‌های بافته شده بیش از 40 میلیارد و 300 میلیون ریال ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی از جمله راهکارهای کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: بسیاری از مددجویان دارای استعداد و توانایی‌‌های نهفته‌ای هستند که با اخذ اندک سرمایه‌ای می‌توانند صاحب شغل مناسب و پایدار شوند.

نژادجواد بیان کرد: کمیته امداد با شناسایی و استعدادسنجی مددجویان دوره‌های آموزشی مختلفی را براساس علاقه و استعداد آنان برگزار می‌کند که تا کنون دو دوره آموزش قالی‌بافی برای 80 نفر از مددجویان برگزار شده تا آنان پس از اخذ گواهی پایان دوره و دریافت تسهیلات اشتغال، وارد بازار کار شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: 2 هزار و 109 طرح قالی‌بافی توسط مددجویان تحت حمایت در حال اجرا است چرا که توسعه مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی از جمله مهمترین طرح‌های حائز اهمیت کمیته امداد محسوب می‌شود که تا کنون نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

نژادجواد اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های بهبافی فرش و آموزش بافت طرح‌های جدید از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی مددجویان است و ناظران فنی نیز در بازدیدهای خود راهنمایی‌های فنی و تخصصی را به مجریان ارائه می‌دهند تا مسیر توانمندی آنان هموارتر شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.