صلاح‌الدین ربانی کابل را به مقصد مسکو ترک کرد

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد : وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار و گفت وگو با همتای روسی خود امروز (دوشنبه) کابل را به مقصد مسکو ترک کرد.

صلاح‌الدین ربانی کابل را به مقصد مسکو ترک کرد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «عبدالله عبدالله»، روز دوشنبه در نشست شورای وزیران اعلام کرد که «صلاح الدین ربانی» به دعوت رسمی «سرگئی لاوروف» عازم مسکو شد و قرار است وی روز سه شنبه با همتای روسی خود در باره همکاری های دوجانبه گفت وگو کند.

وزارت خارجه افغانستان نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای، زمان سفر ربانی به مسکو را اعلام نکرد، اما گفت که در سفر وزیرخارجه افغانستان به روسیه، گسترش روابط و همکاری های دوجانبه در بخش های سیاسی، فنی، نظامی، اقتصادی، بازرگانی مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان دو کشور همچنین در باره روابط فرهنگی، مبارزه با چالش های مشترک امنیتی، مواد مخدر و حمایت دو کشور در مجامع بین المللی گفت و گو خواهند کرد.
سفارت روسیه در کابل نیز روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که گفت و گوهای «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با «صلاح الدین ربانی» همتای افغان وی، فردا (دوشنبه) در مسکو برگزار خواهد شد و در این روز وزیر امور خارجه افغانستان درچارچوب یک سفر کاری در مسکو بسر خواهد برد.

بر اساس بیانیه سفارت روسیه در کابل، در سفر وزیر خارجه افغانستان به مسکو، طرفین علاوه بر گسترش روابط بازرگانی و همکاری های نظامی و آموزشی در بخش های مختلف، در باره احیای گروه تماس «سازمان همکاری شانگهای - افغانستان» و افزایش تحرکات گروه تروریستی داعش در افغانستان گفت و گو و تبادل نظر خواهند کرد.

سفارت روسیه در بیانیه خود آورده است: روسیه با دقت اوضاع پیرامون امنیت افغانستان را زیر نظر داشته و از افزایش تحرکات تروریستی مخالفان مسلح نگران است و گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش و تلاش های این گروه برای جذب سایر تشکیلات مخالفان مسلح موجب نگرانی خاص روسیه شده است.

بر اساس این بیانیه، روسیه آماده است تا در پیشبرد روند آشتی ملی در افغانستان در چارچوب مشورت های منطقه ای در مورد افغانستان کمک کند و آغاز گفت و گوی سازنده بین کابل و طالبان را به عنوان هدف اصلی مشورت ها می داند و به تلاش برای جلب نظر همه کشورهای منطقه و در قدم اول خود افغانستان، اعتقاد دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار