محسن رضایی در همایش مدیریت جهادی عنوان کرد؛

امروز موشک‎های ما بیش از دو هزار کیلومتر برد دارد/ ارتش ترکیه برنامه‎های خود را از پنتاگون دریافت می‎کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور مدیریت جهادی در هر زمینه منجر به پیشرفت خارق‎العاده در ابعاد مختلف کشور شده است.

امروز موشک‎های ما بیش از 2 هزار کیلومتر برد دارد/ ارتش ترکیه برنامه‎های خود را از پنتاگون دریافت می‎کند/ زادگاه مدیریت جهادی مسئله امنیت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش سراسری مدیریت جهادی و امنیت ملی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با اشاره به ارزش والای شهدا و نقش شهیدان در اقتدار کشور و مدیریت کشور اظهار داشت : کسانی که خدا و رسولشان را اطاعت می‎کنند جزو انبیاء، صدیقین و شهدا هستند.  
 
وی افزود: مدیریت جهادی یک جریان مستمر و رودخانه تولید دانش در نیروهای مسلح است، در واقع مفهوم مدیریت جهادی با انقلاب اسلامی هم‎خوانی دارد. 
 
رضایی با اشاره به شجاعت نیروهای مسلح در اطاعت از امام و طرد رژیم شاهنشاهی تاکید کرد: ارتش باید به چنین روزی افتخار کند که وفاداری خود را به اسلام و قرآن ثابت کرد.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در 100 سال اخیر ملت ایران به جنب و جوش افتاده و نقطه آغاز آن نیز مسئله امنیت بود. در طی این سال‎ها استان های ایران یکی پس از دیگری در اثر بی کفایتی حکام طاغوت از دست رفت که نمونه آن باکو و نخجوان بود. در ادامه یک بیداری بین ملت و مراجع عظام درخصوص واکاوی این بی‎کفایتی به‌وجود آمد؛ لذا برخی معتقد بودند که مشکل ما تجهیزات و صنعت است و اگر ارتش را مدرنیزه کنیم همه مسائل حل و فصل می‎شود.  
 
 
رضایی با اشاره به  نقش امام خمینی (ره) در تشکیل جمهوری اسلامی و وحدت ملت ادامه داد: این راهی که در پیش گرفتیم علاوه بر تلخی و شیرینی، پیشروی و عقب ماندگی به‎همراه دارد، لذا با مطالعه دلایل عدم پیشرفت درمی‎یابیم که مدیریت اسلامی کلید نجات‎بخش کشور است. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حضور مدیریت جهادی در هر زمینه منجر به پیشرفت خارق‎العاده در ابعاد دفاعی، امنیتی و سیاسی در آن شده است، گفت: امروز فرماندهان مستشاری ما دشمنان را تا دو هزار کیلومتر آن طرف‎تر از کشورمان دور کرده‎اند.

وی افزود: ایران در مقابل ارتش ترکیه- صهیونیستی که آخرین آئین‎نامه های خود را از پنتاگون دریافت می‎کنند، برتری خود را نشان داده است. درهمین راستا موشک‎های کشورمان به برد دو هزار کیلومتر با دقت 20 تا 30 متر رسیده است، اما در زمینه اقتصاد، معیشت و خودروی ملی بسیار عقبیم چرا که مدیریت جهادی و اسلامی در بعد امنیتی وجود دارد اما در اقتصاد و کشاورزی وجود ندارد .
 
 
رضایی با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در فرانسه و تحت تاثیر قرار دادن امنیت ملی این کشور  افزود: اما می‎بینیم که داعش نتوانسته وارد سد امنیتی ایران شود.  
 
 
وی با اشاره با اهمیت اقتصاد مقاومتی در جهت پیشرفت اقتصاد کشور گفت : اگر اقتصاد بخواهد پیشرفت کند مدیریت جهادی می خواهد، بنابراین خیزش و زادگاه مدیریت جهادی از امنیت است.  
 
رضایی با اشاره به اهمیت ولایت‎پذیری در مدیریت جهادی ادامه داد: به جوانان و کارشناسان خود امید ببندیم تا با چنین تحولی به ارزش‎های انقلاب برگردیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : مدیریت جهادی زادگاهش جهاد بوده که با تکلیف همراه است، بنابراین در کانون مدیریت جهادی قیام و خستگی ناپذیری وجود دارد.  
 
وی با بیان اینکه مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی و جبهه مقاومت همواره حضور دارد، گفت : مدیریت جهادی در واقع یک نوع مدیریت اسلامی است.


رضایی گفت: برخی انقلابی هستند اما نمی‎توانند فضا را جهادی کنند و برخی نیز جهادی هستند که آن‎ ها هم نمی‎توانند موجب جهادی شدن فضای کشور شوند.

وی با اشاره به تفاوت مدیریت جهادی با سایر مدیریت‎ها گفت: تفاوت بدین معنا نیست که بین این دو مدیریت تشابه نیست چرا که در نظم، قاعده‎مندی و انضباط بین دو مدیریت شباهت زیادی وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اکنون مشکل ما در پیمودن راه است که باید این مسیر با مدیریت طی شود چرا که در این راه یک رقیب گردن کلفت به نام غرب‎زدگی دارد.

وی در پایان با بیان این‎که پیمودن مدیریتی مسیر یاد شده در انقلاب مصداق عملی پیدا کرد، تصریح کرد: این شیوه در دفاع مقدس الگو شد و هرزمان که این راه را طی کردیم پیروزی های بزرگی حاصل شد،اکنون موشک و خودرو ملی را با هم مقایسه کنید که موشک ثمره مدیریت جهادی بوده و خودرو حاصل مدیریت غربی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
سید
۱۱:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
مدیریت جهادی رو بايدازدبستان آموزش داد،،،
آخرین اخبار