بختیاری:

نگذاریم پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم امور به فراموشی سپرده شوند

رئیس دفتر دادستان کل کشور گفت: ایثارگران نقش برجسته‌ای در به ثمر رساندن انقلاب داشتند و جامعه باید قدر آن‌ها را بداند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور نیز در مراسم تجلیل از ایثارگران که در دادستانی کل کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: بر این باوریم که خداوند بر ما منت نهاده و ما را در نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است.

وی افزود: خداوند امام راحل را به عنوان یک نعمت و پرچمدار بزرگ این انقلاب به ما ارزانی کرد.

رئیس دفتر دادستان کل کشور تصریح کرد: امام عزیز رخت سفر بستند و دو امانت بزرگ به ما سپردند که یکی از این دو امانت، انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) مکرر تأکید فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و طبیعتا برای حفظ آن با هم وحدت داشته باشید.

بختیاری امانت دیگر امام خمینی (ره) را نعمت ولایت فقیه دانست و گفت: یک نعمت جامع و کاملی که امام خمینی (ره) برای ما به ارث گذاشته‌اند، ولایت فقیه است که در تاکید موکدی عنوان داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید که به این مملکت آسیبی نرسد.

رئیس دفتر دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در این عرصه عده ای واقعا وسط میدان بودند و به وصایای امام خمینی (ره) توجه کردند و نقش برجسته ای در به ثمر رساندن انقلاب داشتند و جامعه ما باید قدر آن‌ها را بداند تا این پیشکستوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم امور به فراموشی سپرده نشوند.

اجرای طرح یک مسجد یک حقوق دان

حميدرضا بٓتو، مديركل فرهنگ حقوقی و قضايی قوه قضاييه در خصوص برپايی ايستگاه مشاوره و پاسخگويی به سوالات حقوقی با عنوان "ياوران عدالت" اظهار داشت: اين طرح دومين سالی است كه در ايام دهه فجر اجرا می شود، كار مشترک بين معاونت فرهنگی قوه، سازمان بسيج حقوقدانان، مترو و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرح به اين شكل است كه در 15 ايستگاه مترو و 22 فرهنگسرای منتخب با به كارگيری 80 نفر از وكلا و مشاوران حقوقی بسيج حقوقدانان از ساعت 14 تا 17 تا تاريخ 21 بهمن مشاوره حقوقی داريم، بر اساس نظرسنجی در سال‌های گذشته و رضايت نسبی مردم ما برای دومين سال اين طرح را اجرا كرديم.

وی افزود: امسال هم در مسير راهپيمايی 22 بهمن مشاوره حقوقی رايگان خواهيم داشت.

بتو تصریح کرد: يكی از ضعف های عمده ما اين است كه مردم آگاهی حقوقی پايينی دارند و تلاش معاونت فرهنگی قوه قضاييه ارتقا سطح آگاهی های حقوقی مردم است، در برنامه های خود قرار است برای مناسبت های ديگر در طول سال اين برنامه را دنبال كنيم، همچنين به دنبال فعال كردن طرح هر مسجد يک حقوقدان هستيم.

حميدرضا بٓتو، مديركل فرهنگ حقوقی و قضايی قوه قضاييه در خصوص برپايی ايستگاه مشاوره و پاسخگويی به سوالات حقوقی با عنوان "ياوران عدالت" گفت: اين طرح دومين سالی است كه در ايام دهه فجر اجرا می شود.

وی افزود: كار مشترک بين معاونت فرهنگی قوه، سازمان بسيج حقوقدانان، مترو و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرح به اين شكل است كه در 15 ايستگاه مترو و 22 فرهنگسرای منتخب با به كارگيری 80 نفر از وكلا و مشاوران حقوقی بسيج حقوقدانان از ساعت 14 تا 17 تا تاريخ 21 بهمن مشاوره حقوقی داريم.

بتو تصریح کرد: در آينده شاهد برگزاری جشنواره فرهنگی مردمی ميزان خواهيم بود با محوريت فيلم كوتاه، داستان كوتاه، عكس، كاريكاتور و گرافيك، امسال فراخوان اين جشنواره را خواهيم داشت و سال آينده جشنواره را اجرا می كنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار