وزارت خارجه روسیه: تاکید مسکو و تهران بر اهمیت و کارایی برجام

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو و تهران بر اهمیت و کارایی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید دارند.

وزارت خارجه روسیه: تاکید مسکو و تهران بر اهمیت و کارایی برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ‌ای اعلام کرد «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه این کشور و «عباس عراقچی»، همتای ایرانی خود در مسکو دیدار کردند.

بر این اساس، هر دو طی بررسی برنامه اقدام جامع مشترک در خصوص حل و فصل مربوط به مناقشات هسته ‌ای ایران، بر اهمیت این مکانیزم از این جهت که منجر به ایجاد امنیت منطقه ‌ای و بین‌المللی می‌ شود تأکید کردند.

عراقچی به دعوت همتای روسی اش سرگئی ریابکوف برای اجرای برجام و بررسی آخرین تحولات بین‌المللی صبح امروز وارد مسکو شد.

عضو ارشد تیم ایران درمذاکرات هسته‌ای امروز با ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه و مسئول پی ‌گیری امور برجام دیدار و طی گفتگویی چند ساعته موضوعاتی چون ضرورت اجرای کامل برجام و انتقاد از نقش برخی کشورهای غربی در عدم اجرای تمامی مفاد آن را مطرح کرد.

سفیر ایران در مسکو نیز با اشاره به این دیدار اعلام کرد آقای عراقچی ضمن اظهار خوشحالی از روند رو به رشد روابط دو کشور، بر لزوم همکاری‌های دو جانبه در حوزه هسته‌ای تأکید کرد.

وی همچینین از روسیه جهت حمایت و نقش مثبت در اجرای برجام، همکاری در مجامع بین المللی در چارچوب عدم اشاعه سلاح های هسته ای در چارچوب ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه و ملزم ساختل اسرائیل به امحای سلاح‌های هسته‌ای خود، در کنار تاکید بر همکاری‌ در سوریه قدردانی کرد.

عضو ارشد تیم ایران درمذاکرات هسته‌ای، نیز از توافق با روسیه و اجرایی شدن مباحث فنی برجام از جمله مباحث فروش آب سنگین، خرید اورانیوم طبیعی و تولید ایزوتوپ‌های پایدار در سایت فردو ابراز رضایت کرد.

این ملاقات در فضایی دوستانه انجام شد و طرفین بر دیدگاه مشترک خود در مسایل مختلف از جمله ضرورت پایبندی همه طرف‌ها به برجام و ضرورت اجرای همه بندهای آن و پرهیز از اقدامات مغایر با آن همچون وضع تحریم های جدید تاکید نمودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار