همزمان با دهه فجر؛

بهره برداری از طرح های عمرانی و آموزشی در غیزانیه

بخشدار غیزانیه از افتتاح 15 طرح عمرانی و آموزشی در این بخش از توابع اهواز در نهمین روز از دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هاشمی، بخشدار غیزانیه اظهار داشت: 15 طرح عمرانی، آموزشی و روشنایی در این بخش با اعتبار بیش از 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی یکی از مشکلات بخش غیزانیه را جاده ها و معابر روستایی دانست و تاکید کرد: معابر و راه های روستایی به طول هشت کیلومتر برای نخستین بار با همکاری بنیاد مسکن آسفالت شد که 10 هزار نفر (یک هزار و 200 خانوار) از اهالی روستاهای غیزانیه، عوده و عوافی از این طرح ها بهره مند شدند.

بخشدار غیزانیه با اشاره به بهره برداری از یک واحد آموزشی در روستای عوده افزود: پارسال 17 مدرسه در این بخش ساخته شد که 13 مدرسه توسط خیران و سه مدرسه توسط وزارت نفت احداث شد و این مدارس به تدریج در حال تجهیز هستند.

هاشمی اذعان کرد: طرح روشنایی معابر روستایی نیز برای نخستین بار در روستاهای یعار، بیوض و حفیره احداث شد که به این ترتیب 500 خانوار از نعمت روشنایی بهره مند شدند.

وی همچنین درباره طرح آبرسانی به غیزانیه بیان داشت: با توجه به بازدید استاندار از این بخش و تاکید بر اجرای طرح آبرسانی ظرف سه ماه، مقدمات در حال انجام است و امیدواریم عملیات اجرایی به زودی آغاز شود.

بر اساس این گزارش، بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات)80 روستا با بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد.

این بخش در 30 کیلومتری مسیر اهواز به ماهشهر قرار دارد و شاید بتوان آن را محروم ترین بخش شهرستان اهواز نامید.

این در حالیست که بیش از 300 چاه نفت در بخش غیزانیه قرار دارد و عظیم ترین تاسیسات نفتی منطقه نیز در آن مستقر شده است. بیش از نیمی از روستاهای آن فاقد آب شرب هستند و بقیه نیز آب را به صورت جیره بندی آب دریافت می کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.