افشای جزئیات نامه مغز متفکر حملات 11 سپتامبر به اوباما

جزئیاتی از محتوای نامه ارسالی "خالد شیخ محمد" به رئیس جمهور پیشین آمریکا منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  فرانس پرس؛ "خالد شیخ محمد"،  که گفته می‌شود مغز متفکر حملات یازده سپتامبر بوده است، نامه‌ای به "باراک اوباما"، رئیس جمهور پشین آمریکا نوشته بود که در آن حمله تروریستی یاد شده را نتیجه مستقیم سیاست خارجی آمریکا و ریختن خون هزاران نفر انسان بی‌گناه دانسته است.

این نامه 18 صفحه است و خطاب به "باراک اوباما، سر مار، رهبر کشور ظلم و ستم"  نوشته شده است. "دیوید نوین"، یک وکیل دعاوی، کپی از این نامه دریافت کرده است؛ اما هنوز محتویات کامل آن بر روی صفحه وب‌سایت ارتش آمریکا، در بخش رسیدگی به پرونده گوانتانامو، گذاشته نشده است. 

نامه مذکور 8 ژانویه 2015 نگاشته شده؛ اما تقریبا 2 سال دیرتر و در روزهای پایانی ریاست جمهوری اوباما به کاخ سفید رسید. 

در بخشی از نامه آمده است: این ما نبودیم که جنگ را علیه شما در 11 سپتامبر آغاز کردیم؛ شما و دیکتاتورهای شما در سرزمین ما بودند که آن را شعله‌ور کردند. ما با حمله به برج‌های دوقلو به سلطه اقتصاد کاپیتالیسم  شما پایان دادیم و تمام ریاکاری شما در ارتباط با دموکراسی و آزادی را آشکار ساختیم.

خالد شیخ محمد فهرستی از دخالت‌های نظامی آمریکا در دیگر نقاط جهان ارائه داد و از آنها به عنوان وحشیگری آمریکا یاد کرده است. در این فهرست به جنگ ویتنام، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و همچنین جانب‌داری از رژیم صهیونیستی در برابر ملت فلسطین اشاره شده است.

در این نامه آمده است: دست‌های شما همچنان به خون برادران و خواهران ما که در غزه کشته شدند، آغشته است.

خالد شیخ محمد به دلیل مشارکت در حملات تروریستی 11 سپتامبر که حدود 3 هزار کشته برجای گذاشت، احتمالا به حبس ابد محکوم خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار