تداوم تظاهرات ضددولتی در رومانی/ وزیر دادگستری استعفا کرد

منابع رسمی رومانی پنجشنبه از کناره گیری وزیر دادگستری این کشور در پی موج اعتراض تظاهر کنندگان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس بیست و چهار ؛ برف و سرمای شدید مانع تظاهرات ضد دولتی در رومانی نشد و این تظاهرات برای نهمین روز پیاپی ادامه یافت.

منابع رسمی رومانی نیز امروز از کناره گیری وزیر دادگستری این کشور در پی موج اعتراض تظاهر‌کنندگان خبر داد. 

با وجود شرایط بسیار نامساعد جوی، تظاهرات در بخارست ادامه دارد. روز چهارشنبه اندکی پس از رای نیاوردن طرح استیضاح نخست وزیر رومانی در پارلمان،  هزاران تظاهر کننده در برابر پارلمان رومانی تجمع کردند و بار دیگر خواستار استعفای نخست وزیر شدند. یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:ما دیگر این دولت را نمی خواهیم، این دولت به ما دروغ گفت و این دولت سعی کرد فساد مالی را ترویج دهد.

یکی از زنان تظاهر کننده هم گفت:  امروز روز بزرگی برای پارلمان است،آنها یک بار دیگر ثابت کردند که  شایسته اداره کشور نیستند.

طبق آنچه که انتظار می رفت، پارلمان رومانی روز چهارشنبه با اکثریت قوی آرا طرح استیضاح  دولت رومانی را که  مخالفان ارائه کرده بودند، رد کرد. پیش از رای گیری نخست وزیر گفت مصمم است که اعتماد مردم را به دست آورد. وی گفت: قول می دهم از امروز این دولت، دولت  گفتگو خواهد شد و با مردم درباره موضوعات مربوط به جامعه مشورت خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار