تظاهرات ضد دولتی در رومانی وارد روز هفتم شد

هزاران نفر از مردم رومانی با برگزاری تظاهرات خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این کشور از قدرت شدند.

تظاهرات ضددولتی در رومانی وارد روز هفتم شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ تظاهرات ضد دولتی گسترده در رومانی وارد روز هفتم شد و حدود 12 هزار نفر از مردم شهر بخارست با تجمع در میدان "ویکتوری"(پیروزی)خواستار کناره گیری "سورین گریندیانو"، نخست وزیر رومانی شدند.

این در حالی است که گریندیانو با تکرار اینکه استعفا نمی دهد، اعلام کرد درباره کناره گیری از قدرت با وزیر دادگستری این کشور صحبت خواهد کرد. وی خواستار مهلت دوروزه برای مذاکره درباره بودجه و رای عدم اعتماد است.

دولت رومانی روز یکشنبه با دستور رسمی نخست وزیر، حکم خود درباره کاهش مجازات در جرایم فساد مالی و سوء استفاده از قدرت را لغو کرد. به رغم عقب‌نشینی دولت رومانی در رابطه با طرح بحث برانگیزی که به منظور تعدیل مقررات مبارزه با فساد ارائه کرده بود، تظاهرات ضد دولتی گسترده همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار استعقای نخست وزیر هستند.

بنا به طرحی که هیأت دولت رومانی برای تغییر قوانین کیفری تصویب کرده‌بود، فساد مالی زیر ۴۸ هزار دلار از سوی مسئولان تحت پیگرد قضائی قرار نمی‌گرفت و ۲۵۰۰ تن از محکومان احزاب سیاسی نیز آزاد می‌شدند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار