حداد عادل در گفتگوی ویژه خبری:

ملت ایران با انقلاب خود به بقیه ملت ها درس استقلال می دهد

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، ملت ایران با انقلاب خود به بقیه ملت ها درس استقلال می دهد و این مسئله برای ابرقدرت ها خطر بزرگی محسوب می‌شود افزود: این انقلاب مردمی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «۲۲ بهمن صحنه حضور دوباره ملت ایران » موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد کاظم روحانی نژاد از خبرنگاران سابق صدا و سیما به گفتگو پیرامون آن پرداختند.

انقلاب اسلامی یک نقطه منجمد ایستا نیست

غلامعلی حداد عادل در ابتدا اظهار داشت: انقلاب به معنای واقعی اش ۳۸ سال پیش به پیروزی رسید اما یک نقطه منجمد ایستا نیست بلکه مانند رودخانه ای در جریان است و مردم خود را همراه آن می بینند و جزئی از فرهنگ مردم شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی همانند حادثه عاشورا است که هیچ کس به عنوان یک ماجرای تاریخی ۱۴۰۰ سال پیش به آن فکر نمی کند بلکه با آن زندگی می کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: انقلاب تجربه زیسته مردم است و بزرگداشت دهه فجر و تمرکز بر خاطرات انقلاب و تجدید عهد با امام و شهدا باعث خواهد شد این انقلاب دست به دست و نسل به نسل منتقل شود و هر نسلی خود را متصل و مرتبط با انقلاب بداند تا انقلاب کهنه نشود.

حداد عادل در خصوص نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی نیز عنوان کرد: جوانی دوران آرمانی زندگی هر کسی است، دلبستگی جوان به دنیا کمتر است ضمن آن که جوانان نسبت به مسائل کشور بسیار هستند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی جوانان وقتی مشاهده می کردند کشورشان در دست قدرت های سلطه طلب اسیر است و اختیاری از خود ندارد روحشان آزرده می شد و واکنش نشان می دادند لذا وقتی امام (ره) پرچم مبارزه را در دست گرفت و نوید استقلال داد ، همه ملت به خصوص جوانان گمشده خود را در امام و پیام و شعارهای ایشان دیدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جوانان هم در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند و هم در زمان جنگ بار اصلی بر دوش آنان بود و بعد از آن هم  توفیقات امروز را مدیون آن ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان خیلی نسبت به مسائل حساس هستند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند، خاطر نشان کرد: جوانان وجدان بیدار جامعه هستند و این سرمایه بزرگی برای انقلاب ما بود.

محمد کاظم روحانی نژاد از خبرنگاران سابق صدا و سیما نیز با بیان اینکه ۲۸ سال روایت گر حضور باشکوه مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بوده است اظهار داشت: سال های طولانی شرایط سیاسی و اقلیمی متفاوت  و تغییر نسل ها، هیچ یک از شکوه و عظمت و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نکاست و آن را تحت تاثیر قرار نداد.

وی افزود: گاهی اوقات تحدیداتی نیز از سوی دشمنان مطرح می شد اما این تهدیدها نه تنها عامل بازدارنده نبوده بلکه باعث ترغیب و تهییج مردم جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن راهپیمایی ۲۲ بهمن می شد.

حداد عادل در ادامه برنامه  در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، نسل جدید چگونه باید از آرمان های انقلاب پاسداری کند گفت: نسل جوان شاهد دوران قبل از انقلاب نبود و به همین دلیل دشمنان چشم طمع به جوانان ما بسته اند.

دشمنان به دنبال بدبین کردن نسل جدید نسبت به انقلاب هستند

وی تصریح کرد  : ماهواره های بیگانه ضد انقلاب یا فضای مجازی بیشتر به سراغ جوانان نسل امروز آمده است  و با بزرگ کردن برخی از مشکلات تلاش می کنند نسل جوان  را  نسبت به انقلاب بدبین و نا امید کنند.

دشمنان انقلاب اسلامی می خواهند تاریخ را وارونه جلوه دهند

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، اگر جوانان بصیرت داشته باشند هرگز گول ماهواره های بیگانه و دشمنان را نخواهند خورد اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی  می خواهند تاریخ را وارونه جلوه کنند لذا باید نسل جدید با تاریخ آشنا شود.

وی با تاکید بر، داشتن بصیرت و آگاهی جوانان با تاریخ کشور افزود: در دوران انقلاب مردم شعار های درستی می ساختند و با وجدان عمومی خودشان شعارهای ملی را تکرار می کردند، یعنی اینگونه نبود که هر کسی هر چه  بگويد مردم آن را به زبان  آورند.

پادزهر جنگ نرم دشمن بصیرت است

وی پادزهر جنگ نرم دشمن را بصیرت دانست و عنوان کرد: مردم با بصیرت می توانند توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، این ملت200 سال بود که احساس می کرد استقلالش در خطر است گفت: این ملت فهمیده بود که آزادی ندارند.

حرف دل مردم به شعار های ملی تبدیل شد

حداد عادل با اشاره به اینکه، شعار های انقلابی مانند گلی بود که به طور طبیعی بر درخت وجود مردم شکوفا می شود ادامه داد: حرف دل مردم به شعار های ملی تبدیل شد.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران شاه گفت: در آن زمان شاه مملکت تحمل شنیدن اعتراض چند راننده تاکسی را نداشت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، دشمنان قسم خورده انقلاب از اینکه ما با انقلاب به استقلال رسیدیم ناراحت هستند بیان کرد: این انقلاب از سه رکن ایمان به خدا، رهبری و مردم تشکیل شده است.

وی یاد آور شد : در آن زمان یک خبرنگار پاکستانی از امام خمینی پرسید که این انقلاب چه فایده ای دارد و  امام در جواب به این خبرنگار پاکستانی گفت فرزندم فایده انقلاب اسلامی این بود که امروز برای ایران در تهران تصمیم گیری می شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی ایران به انقلاب جهانی حضرت مهدی عج الله متصل خواهد شد اظهار داشت: انقلاب مانند درختی است که ریشه، تنه و شاخ و برگ انبوه دارد لذا، مردم عظمت شاخ و برگ، ریشه اعتقاد به خدا و رهبری ستون محکمی است که با تغذیه از ریشه اندیشه و ایمان را به جامعه تزریق می کند.

حداد عادل افزود:  این انقلاب کودتا نبود که چهار تا افسر با هم تصمیم بگیرند که کودتا کنند.

ملت ایران با انقلاب خود به بقیه ملت ها درس استقلال می دهد

وی با اشاره به اینکه،  ملت ایران با انقلاب خود به بقیه ملت ها درس استقلال می دهد و این مسئله برای ابرقدرت ها خطر بزرگی محسوب می‌شود افزود: این انقلاب مردمی است .

حداد عادل با اشاره به اینکه، امام در 13 آبان43  از قم به ترکیه تبعید شد ادامه داد: 14 سال پس از  این ماجرا انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم به ثمر رسید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همه توطئه ها اعم از تحریم، فشار اقتصادی، جنگ نرم و مفاسد اخلاقی برای این است که هزینه این مباحث را به نام انقلاب بنویسید تا از این طریق مردم و به خصوص نسل جدید را از انقلاب ناامید کنند اما دشمنان باید بدانند مردم شریف ایران همیشه در صحنه حاضر هستند و خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار