عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کسانی که با درک از دست دادن حوزه‌های نفوذ آمریکا بلوای خیابانی ایجاد می‌کردند، نمی‌توانند خیانت بزرگ را از پیشانی‌شان پاک کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدحسین صفارهرندی، در همایش "پتک جمهوریت بر سر اشرافیت"، ضمن واکاوی وقایع سال 88 اظهار داشت: در ادبیات نظامی، مفهومی به نام عملیات تأخیری وجود دارد، به این معنی که وقتی دشمن به قصد تصرف قسمتی از کشور حمله می‌کند، نیروی مدافع چاره‌ای جز تجهیز امکانات خود برای دفاع از آن بخش حیاتی ندارد. در این عملیات نیروی دفاعی کاری انجام می‌دهد که دسترسی دشمن به آن منطقه حیاتی با تأخیر روبرو شود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آن چه در روزها و ماه‌های فتنه 88 اتفاق افتاد، نوعی عملیات تأخیری از جانب کسانی بود که در جریان سلطه جهانی برای جلوگیری از آسیب‌های بزرگ انجام می‌شد. به این ترتیب آن‌ها سعی می‌کردند با این اقدام از آسیب بزرگی که به دامن استکبار جهانی به ویژه آمریکا سرایت می‌کرد، جلوگیری کنند.
 
صفارهرندی جلوه‌ای از این آسیب‌ها را تحت عنوان بیداری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: بیداری اسلامی در کشورهایی که حیات خلوت سیاسی غرب به حساب می‌آمدند، صورت گرفت و هیجانات مردمی در آن جا چنان بالا گرفت که برخی از آن کشورها سکوت کردند.
 
وزیر ارشاد دولت نهم اضافه کرد: واقعیت پنهان در قضیه فتنه قابل ارزیابی است. آمریکا امروز می‌بیند حوزه‌های نفوذش در خاورمیانه از دست می‌رود و کابوسی که 5 سال پیش آن را عذاب می‌داد، امروز به واقعیت تبدیل شده است و کسانی که با درک از دست دادن حوزه‌های نفوذ آمریکا بلوای خیابانی ایجاد می‌کردند، نمی‌توانند خیانت بزرگ را از پیشانی‌شان پاک کنند.
 
وی با تأکید بر این که حساب این افراد با کسانی که تحت تأثیر هیجانات قرار گرفته اند متفاوت است، تصریح کرد: پس از مشخص شدن موضوع توسط رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی پس از انتخابات 88 اتمام حجت بر همه صورت گرفت و 90 درصد کسانی که در روزهای قبل به خیابان‌ها می‌آمدند کاهش یافتند و اجتماعی که در 25 خرداد 88 در خیابان‌ها بوده‌اند، پس از نماز جمعه رهبری با آن حجم و گستردگی به خیابان‌ها سرازیر نشدند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جماعتی که دست به این اقدامات می‌زدند در حقیقت همان نیروهای مدافع منافع آمریکا بودند که عملیات تأخیری برای جلوگیری از بیداری اسلامی دست و پا کرده بودند.
 
صفارهرندی در ادامه به بیان مطلبی پرداخت که در آن سال‌ها در وبلاگ شخصی کسی خوانده بود و گفت: در این مطلب آمده بود آن چه امروز در خیابان‌های تهران می‌گذرد در حقیقت جدال برای مدیریت جهان است. امروز اگر حوزه‌های تصرف آمریکا در جهان از دست او خارج شود و سیطره ایران در مناطقی جاگیر شود که سابق به دست آمریکا بود به معنی آن است که بخشی از این جدال به نفع ایران تغییر یافته است.
 
وزیر ارشاد دولت نهم ادامه داد: ما باید در سالگرد 9 دی مشعل این بحث را روشن نگه داریم که آیا تقلب صورت گرفت یا نه تا در ذهن کسی ابهامی باقی نماند.
 
وی با بیان این که خود کسانی که عَلَم تقلب را بلند کرده بودند، در نشست‌های داخلی خود اعلام کردند که ادعای تقلب، ادعایی قبیح بود و بزرگان اصلاح‌طلب اعلام کردند، اصلاً امکان تقلب وجود نداشت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با اشاره به بخشی از سخنان حداد عادل اظهار داشت: عده‌ای عظمت راهپیمایی 20 میلیونی به چشمشان نمی‌آید اما تصویر رئیس جمهور آمریکا با سگش برای‌شان ارزش خبری دارد. مشخص است که 9 دی برای این افراد حماسه ملی نبوده است.
 
صفارهرندی افزود: 9 دی جمعیتی به خیابان آمد تا به داستان فتنه خاتمه دهند. 9 دی در وقایع پس از انقلاب به لحاظ جمعیت و هدف‌دار بودن آن بی‌نظیر بود و تنها می‌توان آن را با عاشورای سال 57 مقایسه کرد.
 
وزیر ارشاد در دولت پیشین ادامه داد: واضح است که این روز برای افرادی که در عزای کشته‌شدگان برج‌های دوقلو لباس مشکی پوشیدند، روز ملی نباشد.
 
وی تصریح کرد: 9 دی روز ملی ملتی بود که روز عاشورا کاسه صبرش لبریز شد و من خطاب به این افراد می‌گویم 9 دی ماندنی است، چه شما بخواهید، چه نخواهید، چه طعنه بزنید، چه نزنید.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: همه بدانند که 9 دی در تاریخ این ملت ماندگار شد، همچنان که 17 شهریور و 22 بهمن ماندگار شد و ان شاء الله این روز برای آیندگان درس‌آموز باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار