سیپراس: درخواست‌های غیرمنطقی را نمی‌پذیریم

نخست وزیر یونان روز شنبه اعلام کرد به زودی توافق کمک مالی حاصل خواهد شد، اما درخواست‌های غیرمنطقی را نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز شنبه، آلکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – گفت معتقد است روند بررسی لازم برای پرداخت کمک مالی به یونان با موفقیت به پایان خواهد رسید. با این حال، وی تکرار کرد آتن خواسته‌های غیرمنطقی را از جانب وام‌دهندگان نمی‌پذیرد.

وی به تمامی طرف‌های درگیر هشدار داد "نسبت به کشوری که غارت شده است و مردمش فداکاری بسیاری را برای اروپا انجام داده و همچنان نیز انجام می‌دهند، بیشتر احتیاط کنند."

روز جمعه، یونان و دیگر وام‌دهندگان بین‌المللی به این کشور، به پیشرفت مناسبی در جهت کاهش اختلافات درباره سیاست‌های مالی در سال‌های آینده دست یافتند و به حصول توافقی که پرداخت وام‌های جدید را تضمین خواهد کرد، نزدیک‌تر شدند.

اتحادیه اروپا و وام‌دهندگان عضو صندوق بین‌المللی پول از یونان خواسته اند تا سال 2018، اصلاحات اقتصادی جدیدی را به ارزش 1 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور انجام دهد. همچنین از یونان درخواست شده است این اصلاحات در جهت افزایش مالیات و کاهش حقوق‌های بازنشستگی انجام شود.

این در حالی است که کاهش بیشتر پرداختی‌های دولت یونان، خصوصا در بخش حقوق بازنشستگی که از آغاز بحران مالی این کشور در سال 2010، نزدیک به 11 درصد کاهش یافته است، برای دولت امری بسیار دشوار خواهد بود.

سیپراس گفت: "ما آماده‌ایم تا هرچه در چهارچوب توافقنامه کمک مالی آمده و منطقی نیز هست را مورد بررسی قرار دهیم. اما مسائلی که در این چهارچوب قرار ندارد و غیرمنطقی است را نمی‌پذیریم." وی افزود: "ما درخواست‌هایی را که پشتوانه منطقی و عددی ندارد نخواهیم پذیرفت."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار