گزارش سایت insidethegames از ورود کمانداران ایران به آمریکا

سایت معتبر insidethegames در گزارشی به ورود تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان به آمریکا جهت شرکت در مسابقات جهانی داخل سالن لاس وگاس پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،سفر پر ماجرای تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان به آمریکا جهت شرکت در مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان داخل سالن لاس وگاس  ، سوژه گزارش سایت معتبر insidethegames که بیشتر به پوشش اخبار مربوط به بازی های المپیک و پارالمپیک می پردازد  شده است.

این سایت معتبردر گزارش خود به غیبت دو نفر از اعضای این تیم به دلیل صادر نشدن روادید اشاره کرد و نوشت:
دو نفر از اعضای هیات ایرانی برای جام جهانی تیراندازی با کمان داخل سالن در لاس وگاس به دلیل به موقع آماده نشدن روادید نتوانستند برای حضور در این رویداد به ایالات متحده سفر کنند.

فدراسیون جهانی  تیراندازی با کمان  تایید کرد  که 14 نفر از تیم 16 نفره ایران روز گذشته  وارد شهر لاس وگاس آمریکا شده اند اما آنها اولین روز از رقابت ها را از دست دادند.
فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان متعهد شده است که برای ورزشکاران ایرانی که به دلیل تاخیر در صدور ویزا  دیر به این مسابقات رسیده اند"مقدمات لازم را فراهم" خواهد کرد.

کمیته المپیک ایالات متحده  (USOC) به کمیته برگزاری مسابقات برای اطمینان از صدور روادید ورزشکاران ایرانی در روز چهارشنبه (8 فوریه) ، کمک کرده بود.

سخنگوی فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان به سایت insidethegames گفت: آنها یک روز از رقابت ها را از دست داده اند، اما ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا  به بقیه برسند.

با این وجود،هنوز مشخص نیست که فدراسیون  جهانی تیراندازی با کمان برای این کار چگونه برنامه ریزی خواهد کرد.

به دنبال امضا یک فرمان اجرایی در تاریخ 27 ژانویه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر محدودیت سفر شهروندان ایران و شش کشور دیگر اکثرا مسلمان، مشکلاتی برای ورزشکاران ایران برای سفر به آمریکا به وجود آمد.

پس از تاخیر اولیه، محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان ایران در پیامی ارسال شده بر روی سایت این فدراسیون اعلام کرد فقط  با درخواست پنج نفر از 16 نفر موافقت شده است.او سپس روز گذشته تصریح کرد که روادید هر 16 نفر صادر شده است.

تیم ملی ایران شامل ورزشکاران مرد و زن در رده های سنی بزرگسال، جوانان و نو جوان به همراه چندین مربی است.

تیراندازی با کمان یکی از محبوب ترین ورزش ها در ایران است.
این سایت که بیشتر به پوشش خبرهای  بازی های المپیک و پارالمپیک می پردازد در پایان این گزارش از زهرا نعمتی بانوی کماندار کشورمان به عنوان یکی از چهره های سرشناس این رشته یاد کرد و نوشت: 
زهرا نعمتی با کسب مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن، اولین زن ایرانی است موفق به کسب مدال طلا در بازی های المپیک یا پارا المپیک شده است.

این ورزشکار 31 ساله، که در رقابت های لاس وگاس حضور ندارد، سال گذشته هم در بازی های المپیک و هم در بازی های  پارالمپیک 2016 ریو دو ژانیرو شرکت کرد و پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک بود.

گفتنی است، مسابقات تیراندازی با کمان داخل سالن لاس‌وگاس از 22 بهمن ماه آغاز شده و تا 24 همین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار